Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Pozostałych danych nie ujawniłem celowo by nie zdradzać dowódcom U-bootów wszystkich detali okrętów którymi dowodzicie Panowie.
Poniżej umieszczajcie wasze spostrzeżenia i konstruktywne uwagi dotyczące jednostki, które mogą pomóc innym dowódcom w lepszym poznaniu okrętu i dowodzeniu nim
Na wstępie napisze że raczej nazywano je klasą Deutschland a nie jak mylnie podał autor wyżej.
Zbudowano 3 jednostki tej klasy:
Deutschland przemianowany 17.11.1939 na Lützow
Admirał Graf Spee
Admirał Sheer
Klasa tych okrętów powstałą na wskutek traktatów waszyngtońskich, zaminowań Hitlera do wielkich okrętów pancernych i potrzeby Krigsmarine.
Było bardziej tzw. "rajdery" miały być na tyle szybkie aby umknąć "pełnowymiarowym" pancernikom i na tyle silne aby bez problemy stawić czoła ciężkim krążownikom. Poza tym przy okazji dostały bardzo oryginalny napęd, silniki Diesla, nietypowe w tak dużej jednostce tej klasy. Były to jedne z moich ulubionych okrętów ze względu na fantastyczne uzbrojenie i bardzo ciekawa sylwetkę.
Jak już wspomniałem w innym poście historia KM Admirał Graf Spee jest bardzo znana.
Natomiast KM Deutschland przemianowany 17.11.1939 na KM Lützow został właśnie ze względu na zatopienie tego AGF, gdyż Hitler bał sie iż strata Deutschland-a może odbić się bardzo nie korzystnym echem propagandowym (Deutschland = Niemcy). Jak pokazała historia 16 kwietnia 1945r KM Lützow w Świnoujściu został poważnie uszkodzony podczas nalotu brytyjskiego i osiadł na mieliźnie. 4 maja 1945 został zniszczony przez Niemców. Ale po wojnie wydobyli Rosjanie. Został zatopiony na Morzu Bałtyckim w lipcu 1947r roku w czasie eksperymentu użycia nowych dużych bomb lotniczych. Wrak spoczywa na głębokości ok. 115 metrów.
KM Admirał Sheer wsławił sie chyba jednym z najbardziej udanych rajdów. 23 października 1940 roku opuścił Gdynię rozpoczynając swój półroczny rajd przez 2 oceany. Rejs swój zakończył 1 kwietnia 1941r zawijając do portu w Kiloni. jak powiedział po tym Erich Raeder ''jego rejs bojowy stanowi jeden z najwspanialszych wyczynów w historii wojen morskich".
KM Admirał Sheer zakończył służbę 09.04.1945r w porcie Kiel na skutek nalotów lotnictwa alianckiego. Powstałą ciekaw książka "Admirał Sheer" Podtytuł : Krążownik dwóch oceanów a autorem jest T. Krancke i J. Brennecke, ten drugi był uczestnikiem rejsu na Admiral-e Scheerze w 1940 r., podczas którego okręt odniósł swój największy sukces, docierając na Ocean Indyjski i zatapiając 137 223 BRT alianckiego tonażu.
PS. W naszych bataliach są dostępne jednostki tej klasy. Bardzo fajnie sie na tym pływa
rys-admiralgrafspee.gif
Plik ściągnięto 5648 raz(y) 12.01 KB
ship-admiralgrafspee.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 48.86 KB
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 21 Grudzień 2007, 21:04, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum