POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zagadka lotnicza...
Autor Wiadomość
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #1  Wysłany: 31 Marzec 2009, 20:37   Zagadka lotnicza...

Co to za samolot i jakie ma uzbrojenie na zdjeciu? :)

cotomozebyc.jpg
:)
Plik ściągnięto 43 raz(y) 54.37 KB

_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 31 Marzec 2009, 21:11   

Yak-9, to prawie na pewno...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 31 Marzec 2009, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 31 Marzec 2009, 23:32   

Spitfire,
co do tego co jest podwieszone to nie jest to bomba,
zbiorniki z dodatkowy paliwem także nie,
po prostu przypomina mi to beczki :|
takie z winkiem :8)
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 31 Marzec 2009, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #4  Wysłany: 1 Kwiecień 2009, 18:53   

moze to bg? :P
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 1 Kwiecień 2009, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #5  Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 00:53   

tes napisał/a:
moze to bg? :P


bg? :)
_________________

 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #6  Wysłany: 2 Kwiecień 2009, 00:56   

To Spitfire na bank, malowanie wygląda mi na 485 szwadron Nowozelandzki, ale pewności nie mam. A to co pod skrzydełkami to może są pływaki? Na wypadek smutnej konieczności awaryjnego wodowania??
_________________

 
     
PL_Sebol 




Kraj:
poland

Imię: Seba
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Beuthen

 #7  Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 16:28   

Spitfire. Pod skrzydłami może zasobniki z paskami folii do zakłucania działania radarów stacji naziemnych??? Chociaż z takim czymś zdaje się Moskity latały.
_________________
"Serohr unklar"
 
 
     
Kempczol 
Stabsbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Piotr
Ulubiona Gra: WoT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 112
Skąd: Reda

 #8  Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 09:48   

Supermarine Spitfire LF Mk IX C

Mk. IX - Typ 361

W sierpniu 1941 roku pojawił się Focke-Wulf Fw 190 i okazało się, że jest lepszy od maszyn wersji Mk. V, straty RAF wzrosły tak bardzo, że w listopadzie 1941 roku, zawieszono nawet wykonywanie dużej części operacji nad kontynentem. Podobnie było, kiedy w marcu 1942 ponownie wznowiono loty. Pilnym stało się więc znalezienie maszyny mogącej stawić mu czoła.
Supermarine Spitfire Mk. IX.

Ponieważ aby wprowadzić wersje Mk. VII i VIII do produkcji, wobec zmian w konstrukcji, należało dokonać dość poważnych zmian linii produkcyjnych, postanowiono szukać tymczasowego środka zastępczego. Postanowiono zamontować na płatowcu wersji Mk.V ten sam silnik co w wersji Mk.VII i VIII, z jak najmniejszą ilością zmian. Zabudowano więc na dwóch płatowcach wersji Mk.VC silnik Merlin 61 z 4-łopatowym śmigłem, po wzmocnieniu łoża silnika. Zmiana okazał się tak dobra, że postanowiono rozpocząć produkcję seryjną natychmiast. Maszyna była szybsza od wersji Mk.V o 64 km/h, na 1219 metrów wznosiła się w 1 minutę, a pułap wzrósł z 11034 m do 13106 m. Pełna produkcja rozpoczęła się w czerwcu 1942 roku, a maszyny trafiły do jednostki bojowej już w następnym miesiącu. Wyprodukowano łącznie, razem z siostrzaną wersją Mk.XVI, 7180 maszyn tej wersji. Z testów ze zdobycznym FW190 wynikało, że maszyny te są równorzędnym dla siebie przeciwnikiem.

Od wiosny 1943 zaczęto montować na Mk.IX, zamiast silnika Merlin 61, nowe jego wersje Merlin 63, 66 i 70, które miały m.in. tryb bojowy, pozwalający na 5 minut, poprzez zwiększenie doładowania silnika zwiększyć znacznie jego moc, co mogło np. pozwolić oderwać się od przeciwnika. Silnik Merlin 66 był zoptymalizowany do działań na niższych wysokościach niż Merlin 61 i 63. Maszyny te oznaczono jako Mk.IXB, a maszyny z poprzednimi wersjami silnika, jako Mk.IXA. Pod koniec 1943 zmieniono oznaczenia i maszyny z silnikami Merlin 61 i 63 oznaczono jako F.IXC (łącznie zbudowano 1255 maszyn tej odmiany), z silnikiem Merlin 66 jako LF.IXC (najliczniej produkowana odmiana, 4010 maszyn), a z silnikiem Merlin 70, zoptymalizowanym do działań na dużych wysokościach, HF.IXC (410 sztuk). Wszystkie produkowane w tym czasie maszyny wersji IX, miały skrzydło typu C z 2 działkami 20 mm i 4 km 7,7 mm.
Kokpit Supermarine Spitfire Mk. IX.

Od lata 1944 roku na wersji Mk.IX wprowadzono następujące modyfikacje:

* nowy celownik żyroskopowy Mk.II, który wprowadzał automatycznie poprawki do celowania, przez co dwukrotnie wzrosła jego efektywność, co przełożyło się na skuteczność w walce,
* nowy typ skrzydła E, który przyniósł zmianę uzbrojenia z uwagi na przesunięcie na zewnątrz działek a w ich miejsce zamontowano po 1 km kal 12,7, które były znacznie skuteczniejsze niż km kal. 7,7 mm, zarówno w walce powietrznej, jak też w atakowaniu celów naziemnych; część maszyn miała obcięte końcówki skrzydła,
* dwa dodatkowe zbiorniki paliwa w tyle kadłuba, górny o pojemności 41 galonów (186 litry) i dolny 34 galony (155 litry), co pozwalała zwiększyć zasięg aż o 1770 km, kosztem jednak zwrotności,
* powiększony ster kierunkowy i obniżony tył kadłuba z kroplową osłoną kabiny, jak w ostatnich seriach wersji Mk.VIII, w związku z obniżeniem kadłuba zmniejszeniu uległa pojemność zbiorników paliwa w tyle kadłuba, łącznie do 66 galonów( 300 litrów).

Żadnych z tych zmian nie spowodowała jednak zmiany oznaczeń.

Tyle za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Supermarine_Spitfire

Na zdjęciu widać specyficzne malowanie: biało-czarne paski.
Użyto go pora pierwszy podczas operacji pod Dieppe.
Chodziło o uniknięcie pomyłki podczas walk powietrznych.

I na koniec "kwiatek"... :schock

Piszemy: zakłócać.
_________________
"O ile możności żyć bez zwolenników. Jak niewiele znaczą zwolennicy, pojmuje się dopiero wtedy, kiedy się przestało być zwolennikiem swoich zwolenników." Friedrich Wilhelm Nietzsche
 
     
PL_Sebol 




Kraj:
poland

Imię: Seba
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Beuthen

 #9  Wysłany: 14 Kwiecień 2009, 18:46   

Kempczol napisał/a:

I na koniec "kwiatek"... :schock

Piszemy: zakłócać.

przepraszam panie psorze...
_________________
"Serohr unklar"
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #10  Wysłany: 14 Kwiecień 2009, 19:36   

Że Spitfire to już było wiadomo (prawda Andrev ;> ) ale co za uzbrojenie nikt nie napisał.
Można prosić autora wątku aby rozwiał nasze wątpliwości, chyba że on też nie wie :schock
 
     
Manonixi 
Oberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Krobia

 #11  Wysłany: 14 Kwiecień 2009, 19:54   

Według mnie to były zbiorniki na mocz. Rurka przyczepiona do ... (wiecie czego) i skrzydłami do tych "beczek" i była swoboda :lol :lol :lol :lol :lol
_________________
Kapitan SHIV USS Trout (KLASY Tambor ) PEARL HARBOR
Kapitan NFEU "~~TAJFUN~~" BB Iowa
Moje GG: 9551848 (chętnie pogadam^^)
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #12  Wysłany: 14 Kwiecień 2009, 23:28   

PL_Marco napisał/a:
Można prosić autora wątku aby rozwiał nasze wątpliwości, chyba że on też nie wie :schock


Oczywiscie ze to Spitfire ;)
W pytaniu chodzilo mi glownie o uzbrojenie - tj "Bomby Glebinowe modyfikacja XXX" ;)

Tes napisal o "bg" wiec czekalem na rozwiniecie - bo jesli chodzilo o bomby glebinowe to byl bardzo blisko.

A co to modyfikacja XXX? Drewniana oslona i piwna zawartosc ;P

Spitfire_1.jpg
Plik ściągnięto 7350 raz(y) 47.45 KB

Spitfire_2.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 128.36 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_tnnn 14 Kwiecień 2009, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #13  Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 09:51   

Hihihi

Zgadlem :juppi: , tak chodzilo mi o bomby glembinowe (pisalem na szybko, wiec dalem skrot bg). Niesety modyfikacji nie znam. Moze mod. "chateau de jabol" :lol (taki zarcik slowny)


P
/tes

[ Dodano: 29 Kwiecień 2009, 13:24 ]
More about Mod.XXX

Kod:

Jettisonable fuel tanks came in 30, 45 and 90 Imp gallon

(136, 205 and 4091) sizes with a final jumbo version of 170 Imp

gal (773 1). The 90- and 170-gallon varieties were for ferrying

only. A whole range of bombs and RPs were finally

accommodated. After "D"-Day in 1944, there was a problem

about getting beer over to the Normandy airfields. Henty and

Constable (the Sussex brewers) were happy to make the stuff

available at the 83 Group Support Unit at Ford near

Littlehampton. For some inexplicable reason, however, beer

had a low priority rating on the available freight aircraft. So we

adapted Spitfire bomb racks so that an 18-gallon (82-litre) barrel

could be carried under each wing of the Spitfires which were

being ferried across from Ford to Normandy on a daily basis.


We were, in fact, a little concerned about the strength

situation of the barrels, and on application to Henty and

Constables for basic stressing data we were astonished to find

that the eventuality of being flown on the bomb racks of a

Spitfire was a case which had not been taken into consideration

in the design of the barrels. However, flight tests

proved them to be up to the job. This installation, incidentally,

was known as Mod XXX Depth charge.


by http://newsgroups.derkeil...3/msg00243.html

[ Dodano: 29 Kwiecień 2009, 13:30 ]
Czyli tak na dobra sprawe czesc kolegow miala racje :P Nazwa "deep charges" w tym wypadku jest ironiczna i nie ma nic wspolnego z bronia. Moze to byl sposob na ukrycie wlasciwej zawartosci^^

[ Dodano: 29 Kwiecień 2009, 13:45 ]
<EDTit> Chodzilo oczywiscie o ..." nazwa "depth charge"..."
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 22 Kwiecień 2009, 09:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zagadka, tym razem lotnicza...
PL_Andrev Cafe Rene 5 29 Wrzesień 2010, 15:08
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Mała "lotnicza" zagadka
Archeos Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 14 12 Sierpień 2005, 15:41
Gość
Brak nowych postów zagadka....
PL_HUBAL Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 3 15 Sierpień 2005, 17:32
-Egon-
Brak nowych postów Zagadka
seven1 Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 10 12 Sierpień 2005, 20:04
seven1
Brak nowych postów Zagadka
Temat dla ShipLovers`ów
PL_Daritto Cafe Rene 14 17 Styczeń 2011, 21:01
SD_Konrad
Brak nowych postów Zagadka 0.4
PL_Matrose Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 7 25 Lipiec 2007, 00:10
PL_maniek
Brak nowych postów Zagadka
PL_Andrev Ogólnie o SH IV 2 26 Czerwiec 2010, 10:34
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group