Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 3 Październik 2009, 17:51 Krótki poradnik modera
Krótki poradnik modera to nijako króciutki wstęp, dzięki któremu dowiecie się jak i co.
Pliki map spakowane są w formie plików mpak. Na każdą misję składają się trzy pliki:
briefing_mm_Mmission00.mpak (niewiadomego zastosowania)
0_mm_Mmission00.mpak (plik ustalający nazwę mapy, lokalizację i ilość jednostek graczy)
1_mm_Mmission00.mpak ...plus tekstury wszystkich obiektów, dźwięki, zadania
Te pliki to w istocie spakowane archiwum plików sterujących i kuuupy katalogów.
Pliki rozpakowujemy do katalgou MPAK (katalog sam się tworzy) za pomocą prostego programu BSMRipper build 113, modujemy, pakujemy używając opcji "Pack New .MPAK".
Wszelkie ustawienia gry, jednostek i ich ilości zgromadzone są w tym samym miejscu:
0_mm_Mmission00.mpak
1_mm_Mmission00.mpak
/universe/scenes/missions/multi
stąd wystarczy raz przedyktować plik scn i skopiować go do drugiego katalogu MPAK.
Gdy dodajemy nowe jednostki należy pamiętać o teksturach obiektów, które powinny się znaleźć w odpowiednich katalogach pliku "1_mm_Mmission00.mpak".
Jak że każda misja waży około 30MB, a do uruchomienia gry w trybiu multi potrzebna jest druga osoba (która musi mieć zmodowany plik) jasne jest to, że tworzą się zniechęcające kolejki (bo to trzeba spakowac pliki, przesłać koledze, odpalić, sprawdzić, zmodyfikować itd.)/ Trwa to aż za długo.
Dlatego proponuję edycje plików:
briefing_mc_MissioonXX.mpak
0_mc_MissioonXX.mpak
1_mc_MissioonXX.mpak
Są to pliku typu "challenge / wyzwanie", dzięki czemu możemy sami odpalić misję i błyskawicznie sprawdzić jej działanie, bez fatygowania znajomych.
Aha, no i należy edytowac ten plik "wyzwanie" do którego mamy dostęp...
Warto też trzymać oryginalne pliki (ja zmieniam im rozszerzenie) ot tak, na wszelki wypadek.
W razie czego jak misji nie da się otworzyć możemy wrócić do punktu wyjściowego.
SPIS MISJI
1_mm_Mission01 - Bitwa na Morzu Koralowym
1_mm_Mission02 - Bitwa w cieśninie Surigao
1_mm_Mission03 - Wyspy Salomona
1_mm_Mission04 - Stalowe potwory
1_mm_Mission05 - Bitwa w zatoce Vella
1_mm_Mission06 - Bitwa o Filipiny
1_mm_Mission07 - Bitwa o Samar
1_mm_Mission08 - Operacja MI
1_mm_Mission09 - Przewaga powietrzna w Luzonie
1_mm_Mission10 - Indian Ocean Raid
1_mm_Mission11 - Tokyo Express
1_mm_Mission17 - Ironbottom Sound
1_mm_Mission21 - Super Steel Monsters
1_mm_Mission30 - Operation Ten-Go
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 6 Październik 2009, 14:52, w całości zmieniany 5 razy
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 3 Październik 2009, 18:18
Plik briefing... jest identyczny dla wszystkich plików "multimissions". Podejrzewam że steruje on np. grafiką czy ustawieniami ekranu powitalnego / wyboru misji, jednakowymi dla wszystkich misji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum