POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jaka jest prędkość celu ?
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 19 Październik 2009, 18:01   Jaka jest prędkość celu ?

A więc zaczynam kolejny post, w którym chciałbym podzielić się z innymi graczami moimi doświadczeniami. Tym razem tematem będzie pomiar prędkości celu. Metod jest wiele:

1) Standardowa metoda, m.in. opisana przez Finka w poniższym temacie, polegająca na wykorzystaniu notatnika

http://forum.polishseamen...opic.php?t=2000

2) Metoda 3:15, tzn. określamy pozycję celu odstępie 3 min i 15 sekund. Odległość jaką przepłynie w hektometrach, to prędkość w węzłach.

3) Dobierając prędkość i kurs u-boota, tak by zrównać się z celem (metoda historycznie stosowana)

4) Metoda pomiaru przemieszczania się celu, stosowana przeze mnie, która chciałbym tutaj opisać. Wg mnie bardzo wygodna i pewna w stosunku do metody 1. Nie musimy znać odległości ani AOB celu.

Na czym to polega:

Po pierwsze: identyfikujemy jednostkę, by poznać jej długość.



Po drugie: zatrzymujemy nasz okręt. Można też mierzyć, poruszając się, ale o tym później.

Po trzecie: ustawiamy peryskop, na dziobie jednostki (nie lokujemy) i rozpoczynamy pomiar czasu.



Czekamy, aż cel przepłynie całą swoją długość i zatrzymujemy zegar.



Mamy więc następujące dane:
- długość celu - L
- czas potrzebny do przepłynięcia swojej długości - t

I teraz cała sztuczka:

Prędkość celu V = ( L / t ) * 2

W naszym przypadku:

L = 78,5m
t = 19s

V = 78,8 / 19 * 2 = 8,3 w.

By być dokładnym, współczynnik powinien być 1,94, ale dla 2 liczy się prościej i błąd jest dosyć mały.
Powyższą metodę można modyfikować:

1) Jeżeli chcemy mierzyć prędkość celu, gdy okręt płynie, musimy ustawić dziób okrętu na cel (a w zasadzie tuż przed cel) i mierzyć przejście jednostki przy ustawionym peryskopie na 0.

2) Można także skrócić czas pomiaru, jeżeli ustawimy peryskop na jednostkę, zalokujemy cel (peryskop w większości wypadków ustawi się na środku jednostki), następnie odblokujemy cel i jednocześnie rozpoczniemy pomiar. Czekamy aż rufa jednostki dotknie lini peryskopu i zatrzymujemy czas. Wtedy prędkość można wyliczyć prościej:

V = L / t
To w zasadzie wszystko na temat tej metody, w zasadzie stosuję tylką ją. Jest skuteczna i praktycznie niezależnie od AOB oraz odległości, chociaż błąd jest najmniejszy przy AOB 45 – 135 st.

--------
EDIT: poprawiony błąd w pkt.2 było km, powinno być hektometry,
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 23 Październik 2009, 19:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #2  Wysłany: 19 Październik 2009, 19:42   

Blah : / wykasowac
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 19 Październik 2009, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #3  Wysłany: 19 Październik 2009, 19:59   

Potwierdzam - metoda prosta, łatwa i przyjemna. Obarczona bardzo małym marginesem błędu.

Jacku, czy jesteś może w stanie w sposób przystępny wyjaśnić metodę wyliczenia kąta AoB?
Mistrz sOnar umieścił ciekawy video-tutorial, jednak jest bez komentarza. W tym tutorialu pokazane jest wskazanie AoB "na oko". Jednak bardzo precyzyjnie "na oko".

Ciekaw jestem, jak można kąt AoB w ten sposób w miarę pewnie i precyzyjnie określić.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #4  Wysłany: 19 Październik 2009, 21:02   

Cytat:
2) Metoda 3:15, tzn. określamy pozycję celu odstępie 3 min i 15 sekund. Odległość jaką przepłynie w km, to prędkość w węzłach.


A tu Ci się błędzik wkradł. Chodziło Ci raczej o hektometry, czyli po prosu setki metrów, nie? (czyli np. 700 metrów w 3:15 to 7 węzłów).
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #5  Wysłany: 19 Październik 2009, 21:59   

masz mnie, zgadza się, dzięki za czujność, już to zmieniam
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #6  Wysłany: 19 Październik 2009, 22:47   

Cytat:
4) Metoda pomiaru przemieszczania się celu, stosowana przeze mnie, która chciałbym tutaj opisać. Wg mnie bardzo wygodna i pewna w stosunku do metody 1. Nie musimy znać odległości ani AOB celu.


Małe zastrzeżenie:
Aby odpalić potem torpedę, też musisz zmierzyć odległość i AoB... Więc czego nie zrobisz przy mierzeniu prędkości, będziesz musiał zrobić później. Ale ogromny respect, za opisanie. Przyznam, że nigdy tego nie robiłem w ten sposób (notatnik dla mnie jest wystarczająco skuteczny) i aż sprawdzę... Bo aż nie chce mi się wierzyć, że przy kącie 45 stopni (a więc największym do sensownego strzelania) zadziała...

Ps. Ale to zachwieje kampanią on-line, gdzie wymagano od graczy 3:15 XD. Choć niewątpliwą zaletą trzy-piętnaście jest fakt, że możesz wtedy robić co chcesz podczas pomiaru. :D
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #7  Wysłany: 19 Październik 2009, 23:07   

Wstyd Jacek! Zdradzać tajną broń?

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Małe zastrzeżenie:
Aby odpalić potem torpedę, też musisz zmierzyć odległość i AoB... Więc czego nie zrobisz przy mierzeniu prędkości, będziesz musiał zrobić później.


Mylisz się Finku, stosowałem bardzo zbliżoną metodę do opisanej w multikampani.

Trik polega na tym, że zakładasz iż AoB = 90°.
Tolerancja AoB w tej metodzie jest bardzo wysoka, sprawdza się też dla małych i bardzo wysokich wartości.
A dla innych... cały "bajer" polega na tym, że oceniasz prędkość celu w celowniku, a nie "rzeczywistą" jednostki.
Może Ci wtedy wyjść, że dana stateczek porusza się z prędkością dajmy na to 3kt, kiedy rzeczywiście oddala się od Ciebie z prędkością 8w.
Metoda się sprawdza bardzo dobrze - jedyny błąd pojawi Ci się... w stoperze, który niepoprawnie określi czas uderzenia, bo cel będzie dalej lub bliżej niż zakładałeś (inne AoB niż w rzeczywistości).
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #8  Wysłany: 19 Październik 2009, 23:57   

PL_CMDR Blue R napisał/a:

Aby odpalić potem torpedę, też musisz zmierzyć odległość i AoB... Więc czego nie zrobisz przy mierzeniu prędkości, będziesz musiał zrobić później.


Zgadza się, aczkolwiek, dla mnie prędkość najtrudniej się uzyskiwało, ponieważ musiałem zatrzymać okręt. Pozostałe parametry, mogę oceniać będąc w ruchu.

Aczkolwiek, jest metoda i wkrótce tez ją opiszę, jak strzelać celnie znając tylko prędkość i AOB. Odległość jest wtedy nieistotna.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #9  Wysłany: 20 Październik 2009, 07:01   

Odnośnie posta Andrev nadmienię, że metoda jest tak samo dokładna, niezależnie od AOB. Tak wynika z mojej praktyki.

Na czym polega problem, jeżeli AOB jest stosunkowo bliskie 0 lub 180? Ano na tym, że nie widzimy jednego z elementów koniecznych do pomiaru, a więc dziobu albo rufy. Bo to od dziobu do rufy mierzymy prędkość celu, a nie jego całą sylwetkę.

To bardzo ważne, bo, zakładając że okręt się oddala, musimy zacząć pomiar z opóźnieniem w stosunku do pojawienia się sylwetki w celowniku (do chwili w której nasza wyobraźnia podpowie nam, że dziób celu przeciął siatkę celownika) i zakończyć go również wcześniej, w momencie, kiedy rufa (a więc samiuśki koniec okrętu) tą siatkę przetnie.

Zrobiłem ilustrujący to obrazek, gdzie:





Błędny pomiar

Prawidłowy pomiar

Kierunek obserwacji


Przy okazji na screenie pokazałem specjalny stoper (wchodzący w skład moda hsGUI) służący do obliczania prędkości tą metodą. Wygoda i oszczędność czasu. :)

Osobiście metodę uważam za świetną, zwłaszcza gdy cel wyskoczy nam nagle przed peryskop z mgły. I w każdej sytuacji, w której jak najszybsze poznanie prędkości celu ma kluczowe znaczenie.


Cytat:
Aczkolwiek, jest metoda i wkrótce tez ją opiszę, jak strzelać celnie znając tylko prędkość i AOB. Odległość jest wtedy nieistotna.


Czyżby strzelanie w momencie, kiedy kurs torpedy pokrywa się z kursem naszego U-Boota? (kąt żyroskopu 0) :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_Storm87 20 Październik 2009, 07:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #10  Wysłany: 20 Październik 2009, 13:30   

Storm87 napisał/a:

Przy okazji na screenie pokazałem specjalny stoper (wchodzący w skład moda hsGUI) służący do obliczania prędkości tą metodą. Wygoda i oszczędność czasu. :)

Przynajmniej na dzień dzisiejszy, nie używamy tego stopera w obecnym pakiecie rankingowym.
Cytat:
Czyżby strzelanie w momencie, kiedy kurs torpedy pokrywa się z kursem naszego U-Boota? (kąt żyroskopu 0) :)

Hehe dokładnie ale to w osobnym temacie.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #11  Wysłany: 20 Październik 2009, 15:59   

Cytat:
A dla innych... cały "bajer" polega na tym, że oceniasz prędkość celu w celowniku, a nie "rzeczywistą" jednostki.
Może Ci wtedy wyjść, że dana stateczek porusza się z prędkością dajmy na to 3kt, kiedy rzeczywiście oddala się od Ciebie z prędkością 8w.


I wtedy spudłujesz. Prosty rysunek:

Prędkość 8 węzłów, według AoB 90 - 3 węzły.

Torpeda poszła. Idzie do celu. Po czasie X dociera do miejsca, gdzie cel byłby, jakby płynął 3 węzły na AoB 90 stopni. Bo jest na tym samym namiarze, tylko, ze dalej. I teraz torpeda, aby dojść do celu potrzebuje jeszcze trochę czasu, a w tym czasie statek oddala się dalej...

Chyba, że inaczej tłumaczysz, a ja źle zrozumiałem.

Do rysunku:
Fioletowy to widmowy namiar płynący AoB=90 stopni. AoB prawdziwe=135 stopni.

1.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 15.43 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #12  Wysłany: 20 Październik 2009, 16:38   

Aallee oc hooo Chodżziii???

Bo teraz ja Ciebie Finek (jeśli można mi się tak do Ciebie zwrócić) nie rozumiem... Opisałem jak powstaje taki błąd, przedstawiłem nawet na ilustracji jak go unikać, więc o co be?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #13  Wysłany: 20 Październik 2009, 17:07   

To, ze cel oddalajac sie, zejdzie potem z toru torpedy, nim ta doleci do niego, choc wzgledna sylwetka bedzie o wlasciwym czasie, we wlasciwym miejscu....

Bo tak to predkosc wzgledna nic nie daje... A ty chyba rzeczywista mierzysz....

Nastepny post, jak naprawie klawiature, bo ten komp nie ma polskich czcionek i glupia klawierke...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 20 Październik 2009, 17:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #14  Wysłany: 21 Październik 2009, 00:05   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
To, ze cel oddalajac sie, zejdzie potem z toru torpedy, nim ta doleci do niego, choc wzgledna sylwetka bedzie o wlasciwym czasie, we wlasciwym miejscu....

Bo tak to predkosc wzgledna nic nie daje... A ty chyba rzeczywista mierzysz....

Nastepny post, jak naprawie klawiature, bo ten komp nie ma polskich czcionek i glupia klawierke...


Rzeczywista, względna.... co Ty za szyfrem do mnie mówisz? ;) Jak nic nie rozumiałem tak nie rozumiem nadal. No przecie AOB i tak trzeba policzyć, a przynajmniej oszacować, plus dystans dla torpedy do przebycia. Więc..?

Prędkość jest zawsze prędkością, to z jakiej strony obserwujemy cel nie ma wielkiego znaczenia. Cały błąd polega na tym, jak już opisałem, by nie mierzyć całej sylwetki, tylko punkty skrajne dziób-rufa. Zerknij na mój rysunek, żółta strzałka jest na dole, choć równie dobrze, dla celu zbliżającego się, mogłaby być na górze. Wtedy, obserwując cel zbliżający się, należy rozpocząć / zakończyć pomiar w miejscach, w których zielona linia styka się z kadłubem naszego celu od obserwowanej strony (czyli pomiar trzeba wyraźnie wcześniej przerwać). Jeśli mierzyć błędnie, po czerwonych liniach, to od strony dziobu wychodzi nam niedokładność, powiedzmy 3 sekundy, a od strony rufy 5. Co daje pomiar zbyt długi o 8 sekund. Teraz rzut oka na stoper na czerwoną podziałkę dla celu o długości 150 m, by się przekonać o ile zostajemy wprowadzeni w błąd.

I to cała filozofia jest i źródło pomyłek w szacowaniu prędkości. :)
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #15  Wysłany: 21 Październik 2009, 15:45   

Storm. Ja ci mówię o A, a ty wyciągasz B...

Zwróciłeś uwagę, że nie piję do twoje metody?
Cytat:


No przecie AOB i tak trzeba policzyć


A spójrz na cytat w poście, od którego się zaczęło. Zaczęło się od "AoB nie trzeba liczyć" i względnej prędkości widma w peryskopie, a nie obliczania poprawnej prędkości tą metodą i wprowadzania kąta AoB....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #16  Wysłany: 21 Październik 2009, 17:26   

Oj Finek, z kontekstu wyrywasz. To przecież nie chodzi o to, że AOB nie trzeba obliczać (szacować) w ogóle, tylko o to, że nie musimy znać AOB by szacować prędkość. Nie musimy zdawać się na automatyczne liczenie na podstawie AOB i odległości (jeśli te wartości będą mało precyzyjne, wyjdą nam głupoty). Możemy zrobić to sami, a nasze wyniki będą o wiele pewniejsze.

Nie wiem też za bardzo o co chodzi z tym "widmem". Mierzymy to co widzimy, okręt, poruszający się od A do B stałą prędkością. Tu nie ma miejsca na pomyłkę.

Jeżeli wychodzi że nadal się nie rozumiemy to napisz jakoś tak łopatologicznie i od początku o co Ci chodzi?
_________________

 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #17  Wysłany: 21 Październik 2009, 19:33   

Nie wyrywam, bo tyczy się tego:

Cytat:
Trik polega na tym, że zakładasz iż AoB = 90°.
Tolerancja AoB w tej metodzie jest bardzo wysoka, sprawdza się też dla małych i bardzo wysokich wartości.
A dla innych... cały "bajer" polega na tym, że oceniasz prędkość celu w celowniku, a nie "rzeczywistą" jednostki.
Może Ci wtedy wyjść, że dana stateczek porusza się z prędkością dajmy na to 3kt, kiedy rzeczywiście oddala się od Ciebie z prędkością 8w.
Metoda się sprawdza bardzo dobrze - jedyny błąd pojawi Ci się... w stoperze, który niepoprawnie określi czas uderzenia, bo cel będzie dalej lub bliżej niż zakładałeś (inne AoB niż w rzeczywistości).


I jak widać w opisie nie szacujemy AoB

Widmo, spójrz na rysunek w poście z 15:59, 20 października. Zaznaczyłem je fioletowym kolorem. Czyli pozycja statku dla założenia AoB=90 stopni. Czyli zgadza się namiar, ale nie odległość
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #18  Wysłany: 21 Październik 2009, 23:02   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
Nie wyrywam, bo tyczy się tego:

Cytat:
Trik polega na tym, że zakładasz iż AoB = 90°.
Tolerancja AoB w tej metodzie jest bardzo wysoka, sprawdza się też dla małych i bardzo wysokich wartości.
A dla innych... cały "bajer" polega na tym, że oceniasz prędkość celu w celowniku, a nie "rzeczywistą" jednostki.
Może Ci wtedy wyjść, że dana stateczek porusza się z prędkością dajmy na to 3kt, kiedy rzeczywiście oddala się od Ciebie z prędkością 8w.
Metoda się sprawdza bardzo dobrze - jedyny błąd pojawi Ci się... w stoperze, który niepoprawnie określi czas uderzenia, bo cel będzie dalej lub bliżej niż zakładałeś (inne AoB niż w rzeczywistości).


I jak widać w opisie nie szacujemy AoB

Widmo, spójrz na rysunek w poście z 15:59, 20 października. Zaznaczyłem je fioletowym kolorem. Czyli pozycja statku dla założenia AoB=90 stopni. Czyli zgadza się namiar, ale nie odległość


Ale... ta metoda służy tylko do pomiaru prędkości, AoB i odległość swoją drogą... Co ma dystans do celu, do skuteczności tej metody? Wcale nie trzeba zakładać, że AoB równa się 90. bo po co? Gdyby było to możliwe (okręt hm... półprzezroczysty, by widzieć dziób i rufę dokładnie) można mierzyc prędkość celu o AoB = 175.
_________________

 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #19  Wysłany: 21 Październik 2009, 23:34   

Storm87

Finek nie neguje metody pomiaru prędkości zaproponowanej przeze mnie, tylko ma wątpliwości do techniki opisanej przez Andrev-a:
Cytat:
Trik polega na tym, że zakładasz iż AoB = 90°.
Tolerancja AoB w tej metodzie jest bardzo wysoka, sprawdza się też dla małych i bardzo wysokich wartości.
A dla innych... cały "bajer" polega na tym, że oceniasz prędkość celu w celowniku, a nie "rzeczywistą" jednostki.
Może Ci wtedy wyjść, że dana stateczek porusza się z prędkością dajmy na to 3kt, kiedy rzeczywiście oddala się od Ciebie z prędkością 8w.
Metoda się sprawdza bardzo dobrze - jedyny błąd pojawi Ci się... w stoperze, który niepoprawnie określi czas uderzenia, bo cel będzie dalej lub bliżej niż zakładałeś (inne AoB niż w rzeczywistości).

nie macie o co kopii kruszyć :piwko: .

Tak naprawdę sam nie do końca rozumiem co Andrev opisał :lol .
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów JAKA TO GRA?
PL_anakin9 Cafe Rene 32 11 Sierpień 2009, 14:15
PL_Adm.Lütjens
Brak nowych postów kompresja czasu a prędkość
kodi112 Pytania i odpowiedzi 6 15 Sierpień 2012, 08:42
kodi112
Brak nowych postów Odległość, kąt i prędkość....
galaretka007 Pytania i odpowiedzi 7 20 Luty 2009, 21:10
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Jaka karta graficzna?
PL_Arek71 Pytania i odpowiedzi 14 18 Czerwiec 2007, 19:22
Gladius
Brak nowych postów SH 3 jaka wersja ?
mam SH3 z kolekcji klasyki
hanibal3399 Pytania i odpowiedzi 2 15 Kwiecień 2014, 17:50
hanibal3399
Brak nowych postów Jak określić prędkość okrętu przez peryskop?
PL_Andrev Cafe Rene 3 20 Październik 2009, 08:03
PL_Storm87
Brak nowych postów To nie jest zagadka - CO TO JEST??
PL_U-96 Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 10 19 Styczeń 2010, 12:36
PL_tnnn


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group