Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co patch 1.1 robi z sztuczną inteligencją przeciwników w SH2? Jak bardzo ogranicza skuteczność radarów DD?
Pytam, ponieważ po zainstalowaniu patcha 1.1 mam wrażenie, że stałem się niewidzialny dla okrętów przeciwnika. Przed chwilą przepłynąłem obok DD oddalony o 250 m na peryskopowej i z prędkością "cała naprzód" a ten nawet nie zareagował. Przed instalką byłem wykrywany z 2 km. Jak ktoś nie wierzy to niech zobaczy: http://img175.imageshack....79/simcap02.png
Co mam teraz zrobić? Dalsza gra w tej chwili nie ma sensu ;<
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Z tego co się orientuję to nie ma szans na wykrycie peryskopu w 1940 roku przez radar (w tym czasie DD nie wszystkie miały radar - z tego co się orientuję) dodatkowo stan morza wpływa na wykrywalność celów (peryskopu), który często może być zalewany przez fale. W grze multi tego nie ma więc zapraszam do wspólnej gry.
Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: z daleka
#6 Wysłany: 21 Marzec 2010, 14:17
viader24 napisał/a:
Z tego co się orientuję to nie ma szans na wykrycie peryskopu w 1940 roku przez radar (w tym czasie DD nie wszystkie miały radar - z tego co się orientuję) dodatkowo stan morza wpływa na wykrywalność celów (peryskopu), który często może być zalewany przez fale. W grze multi tego nie ma więc zapraszam do wspólnej gry.
Udało mi się uruchomić "czystą" grę bez patcha. Ta sama misja, ten sam obszar, ta sama grupa niszczycieli i nagle zostaję wykryty z 1 km.
Te niszczyciele mają jakiś radar na pokładzie, bo słyszę ich "pingi" zarówna w surowej grze jak i w spatchowanej.
Radar aktywny wykrywa cały okręt czy tylko wystający ponad powierzchnię peryskop?
Nie mylić pojęcia radaru z sonarem.
Ping który słyszysz to właśnie sonar "aktywny".
Nie wykrywają Cie radarem (którego nie mają) tylko sonarem.
Sonar pasywny - nasłuchuje odgłosów okrętu podwodnego.
Sonar aktywny - wysyła (w uproszczeniu) "ping" aby określić głębokość/odległość
Na pracę sonarów ma wpływ wiele warunków, między innymi wysokość fali, dno i inne. Pamiętajcie, że dochodziło do różnych zdarzeń na morzu, bo jeden okręt nie widział drugiego. W 2009 na atlantyku zderzyły się 2 OP, jeden francuski, drugi brytyjski, oba są nosicielami rakiet balistycznych, i jeden drugiego nie słyszał.
P.S. Ludzie wiedzą więcej o Księżycu niż o głębinach oceanów.
Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: z daleka
#11 Wysłany: 26 Marzec 2010, 16:07
Witam.
Postanowiłem zrobić pewien test, o którym piszę dopiero teraz, bo w tygodniu brakowało czasu.
Tak więc ponownie spatchowałem grę i stworzyłem pojedynczą misję w późnym okresie wojny. Kalendarz pokazywał marzec 1945. Dałem całą naprzód i kurs prosto na niszczyciel. Wykrył mnie chyba z 1,5 - 2 km. Tak więc okazuje się, że patch po prostu ogranicza tylko skuteczność sonarów DD.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Problem rozwiązany.
PS. Co do gry w multiplayerze, to bardzo chętnie, ale najpierw musiałbym kilka razy kampanie przejść, żeby na wystarczający poziom wskoczyć
Skądrze znowu, ja wróciłem do grania w SH2 po bardzo długiej przerwie i odrazu poszedłem na multi, nauka na singlu daje dużo, ale bez przesady, sytuacje bywają różne czasami dostajesz w głupi sposób, a czasami bierzesz na widelec 2 DD, dowodzone przez doświadczonych kapitanów. Po prostu nauka z żywym przeciwnikiem jest o wiele ciekawsza.
P.S. Tak na marginesie to nigdy nie udało mi się dokończyć kampani w singu.
Właśnie z ciekawości wczoraj chciałem pograć w singla SH2 i nie dało rady bo wyskakuje mi taki o to błąd:
Mon Jan 14 10:00:00 2002
Error -1 [ReadShipNames failed in ChooseNewShips, sClass = Type IID, m_uFlagShipID = 0, sClassParm = Type IID]
DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff"
Sources\CCamDB.cpp
Line 2024
Jeśli ktoś wie jak go rozwiązać to poproszę o pomoc
PS. Viader coś cięzko sie z wami ustawić na patrol ....
Po zainstalowaniu pakietu tekstur i jednostek nie działa kampania - związane jest to z tym że U-boot typu XXIII jest wstawiony za jednostkę IID.
Wiec trzeba mieć kopie gry aby grać w kampanie.
Właśnie z ciekawości wczoraj chciałem pograć w singla SH2 i nie dało rady bo wyskakuje mi taki o to błąd:
Mon Jan 14 10:00:00 2002
Error -1 [ReadShipNames failed in ChooseNewShips, sClass = Type IID, m_uFlagShipID = 0, sClassParm = Type IID]
DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff"
Sources\CCamDB.cpp
Line 2024
Jeśli ktoś wie jak go rozwiązać to poproszę o pomoc
PS. Viader coś cięzko sie z wami ustawić na patrol ....
No cóż przykro mi byłem na służbowym wyjeździe więc nie miałem możliwości popływania, zapraszam wszystkich dzisiaj o 20 na moje GG, może uda się zebrać porzebnę ilość graczy.
Nareszcie !!!!!!! już myślałem że sie nie doczekam A wypłynąć możemy jak najszybciej !!! Dzisiaj wieczorem będe na vento to zobaczymy co z tego wyniknie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum