POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Patch 1.1 - ogłupienie czy ogłuszenie DD?
Autor Wiadomość
ósemka 




Kraj:
poland

Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: z daleka

 #1  Wysłany: 20 Marzec 2010, 01:21   Patch 1.1 - ogłupienie czy ogłuszenie DD?

Witam!

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co patch 1.1 robi z sztuczną inteligencją przeciwników w SH2? Jak bardzo ogranicza skuteczność radarów DD?

Pytam, ponieważ po zainstalowaniu patcha 1.1 mam wrażenie, że stałem się niewidzialny dla okrętów przeciwnika. Przed chwilą przepłynąłem obok DD oddalony o 250 m na peryskopowej i z prędkością "cała naprzód" a ten nawet nie zareagował. Przed instalką byłem wykrywany z 2 km. Jak ktoś nie wierzy to niech zobaczy: http://img175.imageshack....79/simcap02.png

Co mam teraz zrobić? Dalsza gra w tej chwili nie ma sensu ;<
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #2  Wysłany: 20 Marzec 2010, 06:15   

Jaki to rok?? Jaka pogoda?? Co to za misja??
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
ósemka 




Kraj:
poland

Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: z daleka

 #3  Wysłany: 20 Marzec 2010, 14:20   

Misja "Polowanie"

8 kwietnia 1940

Chodzi o rozpoznanie sił przy porcie Bergen w Norwegii.

Pogoda: Zachmurzenie, mgły wokół portu Bergen
Stan morza: spokojny
 
     
viader24 




Kraj:
poland

Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Dolny Śląsk

 #4  Wysłany: 21 Marzec 2010, 13:03   

Z tego co się orientuję to nie ma szans na wykrycie peryskopu w 1940 roku przez radar (w tym czasie DD nie wszystkie miały radar - z tego co się orientuję) dodatkowo stan morza wpływa na wykrywalność celów (peryskopu), który często może być zalewany przez fale. W grze multi tego nie ma więc zapraszam do wspólnej gry.
 
 
     
PL_jaruzelski 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Sebastian
Wiek: 41
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 69
Skąd: Legnica

Ostrzeżeń:
 1/3/6
 #5  Wysłany: 21 Marzec 2010, 14:02   

dokładnie zapraszamy do gry przez sieć !!
_________________

 
 
     
ósemka 




Kraj:
poland

Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: z daleka

 #6  Wysłany: 21 Marzec 2010, 14:17   

viader24 napisał/a:
Z tego co się orientuję to nie ma szans na wykrycie peryskopu w 1940 roku przez radar (w tym czasie DD nie wszystkie miały radar - z tego co się orientuję) dodatkowo stan morza wpływa na wykrywalność celów (peryskopu), który często może być zalewany przez fale. W grze multi tego nie ma więc zapraszam do wspólnej gry.


Udało mi się uruchomić "czystą" grę bez patcha. Ta sama misja, ten sam obszar, ta sama grupa niszczycieli i nagle zostaję wykryty z 1 km.

Te niszczyciele mają jakiś radar na pokładzie, bo słyszę ich "pingi" zarówna w surowej grze jak i w spatchowanej.

Radar aktywny wykrywa cały okręt czy tylko wystający ponad powierzchnię peryskop?
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #7  Wysłany: 21 Marzec 2010, 14:54   

Nie mylić pojęcia radaru z sonarem.
Ping który słyszysz to właśnie sonar "aktywny".

Nie wykrywają Cie radarem (którego nie mają) tylko sonarem.
Sonar pasywny - nasłuchuje odgłosów okrętu podwodnego.
Sonar aktywny - wysyła (w uproszczeniu) "ping" aby określić głębokość/odległość
 
     
ósemka 




Kraj:
poland

Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: z daleka

 #8  Wysłany: 21 Marzec 2010, 15:13   

No właśnie - czyli sonar aktywny może wykryć cały okręt,a nie tylko peryskop!

Tak czy owak, różnica w zachowywaniu się przeciwników w grze surowej i spatchowanej jest uderzająca.

Czy normalne jest, że obydwa te urządzenia nie zlokalizowały mojego okrętu, pomimo tego, że byłem tak blisko i płynąłem z bardzo hałaśliwą prędkością?
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #9  Wysłany: 21 Marzec 2010, 16:42   

Sonar aktywny działa tylko w wodzie także jak coś wystaje ponad powierzchnię to tego nie wykryje... :||
_________________
Korweta Flower
 
     
viader24 




Kraj:
poland

Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Dolny Śląsk

 #10  Wysłany: 21 Marzec 2010, 20:42   

Na pracę sonarów ma wpływ wiele warunków, między innymi wysokość fali, dno i inne. Pamiętajcie, że dochodziło do różnych zdarzeń na morzu, bo jeden okręt nie widział drugiego. W 2009 na atlantyku zderzyły się 2 OP, jeden francuski, drugi brytyjski, oba są nosicielami rakiet balistycznych, i jeden drugiego nie słyszał.
P.S. Ludzie wiedzą więcej o Księżycu niż o głębinach oceanów.
 
 
     
ósemka 




Kraj:
poland

Imię: ósemka
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: z daleka

 #11  Wysłany: 26 Marzec 2010, 16:07   

Witam.

Postanowiłem zrobić pewien test, o którym piszę dopiero teraz, bo w tygodniu brakowało czasu.

Tak więc ponownie spatchowałem grę i stworzyłem pojedynczą misję w późnym okresie wojny. Kalendarz pokazywał marzec 1945. Dałem całą naprzód i kurs prosto na niszczyciel. Wykrył mnie chyba z 1,5 - 2 km. Tak więc okazuje się, że patch po prostu ogranicza tylko skuteczność sonarów DD. :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Problem rozwiązany.

PS. Co do gry w multiplayerze, to bardzo chętnie, ale najpierw musiałbym kilka razy kampanie przejść, żeby na wystarczający poziom wskoczyć ;)
 
     
viader24 




Kraj:
poland

Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Dolny Śląsk

 #12  Wysłany: 27 Marzec 2010, 23:54   

Skądrze znowu, ja wróciłem do grania w SH2 po bardzo długiej przerwie i odrazu poszedłem na multi, nauka na singlu daje dużo, ale bez przesady, sytuacje bywają różne czasami dostajesz w głupi sposób, a czasami bierzesz na widelec 2 DD, dowodzone przez doświadczonych kapitanów. Po prostu nauka z żywym przeciwnikiem jest o wiele ciekawsza.
P.S. Tak na marginesie to nigdy nie udało mi się dokończyć kampani w singu.
 
 
     
PL_jaruzelski 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Sebastian
Wiek: 41
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 69
Skąd: Legnica

Ostrzeżeń:
 1/3/6
 #13  Wysłany: 28 Marzec 2010, 14:18   

Właśnie z ciekawości wczoraj chciałem pograć w singla SH2 i nie dało rady bo wyskakuje mi taki o to błąd:

Mon Jan 14 10:00:00 2002
Error -1 [ReadShipNames failed in ChooseNewShips, sClass = Type IID, m_uFlagShipID = 0, sClassParm = Type IID]
DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff"
Sources\CCamDB.cpp
Line 2024

Jeśli ktoś wie jak go rozwiązać to poproszę o pomoc :)

PS. Viader coś cięzko sie z wami ustawić na patrol .... :(
_________________

 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #14  Wysłany: 28 Marzec 2010, 14:30   

PL_jaruzelski napisał/a:
Właśnie z ciekawości wczoraj chciałem pograć w singla SH2 i nie dało rady bo wyskakuje mi taki o to błąd:

Mon Jan 14 10:00:00 2002
Error -1 [ReadShipNames failed in ChooseNewShips, sClass = Type IID, m_uFlagShipID = 0, sClassParm = Type IID]
DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff"
Sources\CCamDB.cpp
Line 2024

Jeśli ktoś wie jak go rozwiązać to poproszę o pomoc :)

PS. Viader coś cięzko sie z wami ustawić na patrol .... :(



Po zainstalowaniu pakietu tekstur i jednostek nie działa kampania - związane jest to z tym że U-boot typu XXIII jest wstawiony za jednostkę IID.
Wiec trzeba mieć kopie gry aby grać w kampanie.
 
     
viader24 




Kraj:
poland

Imię: Bartek
Wiek: 46
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Dolny Śląsk

 #15  Wysłany: 28 Marzec 2010, 16:42   

PL_jaruzelski napisał/a:
Właśnie z ciekawości wczoraj chciałem pograć w singla SH2 i nie dało rady bo wyskakuje mi taki o to błąd:

Mon Jan 14 10:00:00 2002
Error -1 [ReadShipNames failed in ChooseNewShips, sClass = Type IID, m_uFlagShipID = 0, sClassParm = Type IID]
DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff"
Sources\CCamDB.cpp
Line 2024

Jeśli ktoś wie jak go rozwiązać to poproszę o pomoc :)

PS. Viader coś cięzko sie z wami ustawić na patrol .... :(


No cóż przykro mi byłem na służbowym wyjeździe więc nie miałem możliwości popływania, zapraszam wszystkich dzisiaj o 20 na moje GG, może uda się zebrać porzebnę ilość graczy.
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #16  Wysłany: 29 Marzec 2010, 15:51   

Woohooo - podczas przedświątecznych porządków znalazłem płytę z Destroyer Command !
Jaru kiedy jedziemy z koksem ?
 
     
PL_jaruzelski 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Sebastian
Wiek: 41
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 69
Skąd: Legnica

Ostrzeżeń:
 1/3/6
 #17  Wysłany: 29 Marzec 2010, 18:36   

Nareszcie !!!!!!! już myślałem że sie nie doczekam :) A wypłynąć możemy jak najszybciej !!! Dzisiaj wieczorem będe na vento to zobaczymy co z tego wyniknie :)
_________________

 
 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #18  Wysłany: 29 Marzec 2010, 20:12   

A gracie na czystym SH2 vs DC?

Bo na SHIII MP nie mam czasu, a dokładnie nie chcę chłopaków zostawiać jak mi np dziecko przyjdzie że chce się bawić/kąpać/jeść/pić itp...

Ale tak na lajciku popłynąć jak za starych dobrych czasów..

Qrde.. Zaraz zainstaluję Vento. Pierwszy raz od 2006.. :||
_________________

 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #19  Wysłany: 29 Marzec 2010, 20:38   

Kurde teraz do domu dotarłem dopiero.
 
     
PL_BOBIK 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 280
Skąd: dolnośląskie

 #20  Wysłany: 29 Marzec 2010, 21:41   

O zaczyna się :bum: :sub: :dd:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów patch 1.5
hijo Pytania i odpowiedzi 5 29 Lipiec 2010, 15:43
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Patch 1.1
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 62 2 Kwiecień 2010, 22:01
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Patch 1.2
Oczekiwany 20 kwietnia
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 89 11 Maj 2010, 19:09
PL_U-96
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Patch 1.2
problem
Maggiore Pytania i odpowiedzi 1 27 Listopad 2010, 13:17
PL_Marco
Brak nowych postów patch 1.2 ??
zaru85 Pytania i odpowiedzi 1 29 Lipiec 2010, 18:50
marek238
Brak nowych postów Patch 1.4
PL_HUBAL Ogólnie o SH IV 4 1 Kwiecień 2008, 18:34
szczur lądowy
Brak nowych postów Problem z patch
S21 Pytania i odpowiedzi 1 30 Kwiecień 2011, 21:05
PL_Marco


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group