Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Czy orientujecie się, bądź znacie namiary na mod/dodatek zmieniający książkę rozpoznawczą do SH4 w wersji 1.5 (TMO 1.63 najlepiej)?
Tak sobie szukam od jakiegoś czasu i nie mogę nic znaleźć - ani na naszym forum, ani na SubSimie. Może po prostu nic nie ma, ale denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów...:D
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Paweł Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 294 Skąd: Rzeszów
#3 Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 10:56
Cytat:
To powinno być to
Niestety nie. Ten mod kalibruje wysokość masztów wszystkich jednostek w TMO i wprowadza dla każdej jednostki nowy punkt referencyjny do pomiaru odległości (np. odległość względem lotniskowca będzie mierzona w stosunku do linii jego pokładu a nie wieży lub masztu).
Cytat:
denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów
Czyżby kolega zapomniał o magicznym buttonie 'Zidentyfikuj Cel' dostępnym w TMO 1.6.3? Zawsze go można wykorzystać jako "cross-check"...
_________________ Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 6 Wrzesień 2010, 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#4 Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 11:33
Tak przy okazji: w TMO 1.63 jest aż tak hardkorowo? Słyszałem że jak w odległośći 1 km za wysoko uniesie peryskop to od razu zjawia się chmara DD. Prawda to?( sorry, źle przeczytalem opis modu - słaby angielski ). Proszę o opdowiedź
_________________ Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 6 Wrzesień 2010, 12:04, w całości zmieniany 3 razy
denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów
Cytat:
Czyżby kolega zapomniał o magicznym buttonie 'Zidentyfikuj Cel' dostępnym w TMO 1.6.3? Zawsze go można wykorzystać jako "cross-check"...
Heh, ależ nie zapomniał! Ale, w ramach ćwiczeń do patroli sieciowych gram na 100% realizmu, bez wspomagania się oficerem wachtowym. A to właśnie dopiero po włączeniu tej opcji (która w TMO 1.63 oznacza obniżenie realizmu o 12%) pojawia się jakże pomocny, zgrabny i prosty w użyciu przycisk Unit ID
Pasterzu, czy pojawisz się dziś na patrolik o naszej ulubionej godzinie 20ej ?
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 6 Wrzesień 2010, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Tak przy okazji: w TMO 1.63 jest aż tak hardkorowo? Słyszałem że jak w odległośći 1 km za wysoko uniesie peryskop to od razu zjawia się chmara DD. Prawda to?( sorry, źle przeczytalem opis modu - słaby angielski )
Hmm, czy aż tak "hardcorowo" to chyba nie. TMO 1.63 jest w porównaniu z TMO 2.0 niczym trening z dummy target )
Swoją drogą to wysunięcie rury peryskopu kilka metrów nad poziom morza w odległości 1 km od celu, szczególnie okrętu eskorty, stanowi doskonałą drogę do wykrycia i ataku na suba nawet w rzeczywistości. Można dywagować nad warunkami pogodowymi, stanem morza, porą dnia - ale ryzyko wykrycia jest duże.
Niesamowicie wyśrubowane warunki prezentuje TMO 2.0. Tutaj zostajesz wykryty z odległości 4-5 km, w nocy, przy średnim stanie morza praktycznie za każdym razem ) I to zarówno sonarowo jak i wizualnie hehe. Dodam jeszcze, że w roku 1941
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 14:44
PL_Daritto napisał/a:
Niesamowicie wyśrubowane warunki prezentuje TMO 2.0. Tutaj zostajesz wykryty z odległości 4-5 km, w nocy, przy średnim stanie morza praktycznie za każdym razem ) I to zarówno sonarowo jak i wizualnie hehe. Dodam jeszcze, że w roku 1941
A to dziwne, bo sprawdzałem pliki sensorów dla TMO163 i 2.0 i były takie same.
No chyba że się pomyliłem...
No właśnie obawiałem się kontry merytorycznej ze strony naszych profesorów )
Niestety, za słaby jestem w te klocki by potwierdzić bądź zaprzeczyć. Jedyne co mam za argument to fakt, że już kilka razy próbuję podejść duży konwój (8 jednostek handlowych i 4 okręty osłony) i za każdym właściwie razem jestem lokalizowany z odległości nie mniej niż 4 km...
Próbowałem już kilku taktyk - opłynięcia konwoju, podejścia na dużej głębokości, podejście w nocy na powierzchni, pod powierzchnią - zawsze jestem momentalnie wykrywany. Na atak Cromwell`a nie mam czasu - konwój idzie szybko a stan morza jest niesprzyjający do koniecznych dokładnych pomiarów.
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#9 Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 18:59
Easy AoB? A fajne to jest? Przeżuć się na RFB 2.0 Zatopiłem dzisiaj samotnego tankowca 7 torpedą ( pływam klasą Tambor), bo reszta " torpedo is dude, sir"
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#10 Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 12:50
Cytat:
Niestety, za słaby jestem w te klocki by potwierdzić bądź zaprzeczyć. Jedyne co mam za argument to fakt, że już kilka razy próbuję podejść duży konwój (8 jednostek handlowych i 4 okręty osłony) i za każdym właściwie razem jestem lokalizowany z odległości nie mniej niż 4 km...
Próbowałem już kilku taktyk - opłynięcia konwoju, podejścia na dużej głębokości, podejście w nocy na powierzchni, pod powierzchnią - zawsze jestem momentalnie wykrywany. Na atak Cromwell`a nie mam czasu - konwój idzie szybko a stan morza jest niesprzyjający do koniecznych dokładnych pomiarów.
Mówisz o TMO 2.0 czy 1.63?
_________________ Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 12:54, w całości zmieniany 4 razy
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#14 Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 13:36
No to pozostanę jednak przy RFB 2.0 . Ostatnio na patrolu( koniec 1941) w czasie ataku na konwój niszczyciel przepłynął koło mnie w odległosci 100 m ( tak 100 m!!!) i nie zauważył mnie( noc, czyste niebo, bez wiatru, woda lusterko). Ale bug( chociaż kiedyś w SH 3 też tak bywało czasami). A tak poza tym, z tego co czytałem na Subsimie, wielu graczy skarzy się na stabilność tego modu( wykrzaczanie do windowsa). Mieliście z tym problemy?
_________________ Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 13:46, w całości zmieniany 1 raz
Nigdy nie miałem do czynienia z RFB - nawet nie wiem co oznacza ten skrót
TMO jest - moim zdaniem - rewelacyjne. Nie wiem na czym dokładnie to polega, ale w wersji 2.0 zachowane są historyczne realia związane z amerykańskimi subami. Dla przykładu wadliwość torped Mark10 i Mark14 jest rzeczywiście wielką bolączką - ale tak było naprawdę. Świetnie też udało się odwzorować chyba najciekawszy feler torped amerykańskich, mianowicie ogromna podatność na niewybuchy torped ( do wersji Mark14 włącznie) w przypadku uderzenia w kadłub okrętu pod kątem 90 stopni do linii okrętu Dziwne? Poczytajcie na ten temat
W tej chwili kończę dopiero 1 patrol bojowy (cóż, brak czasu...) ale już wiem, że długo jeszcze będę pływał właśnie na TMO 2.0
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Łukasz Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 129 Skąd: Uraz, blisko Wrocławia
#16 Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 16:18
RFB - Real Fleet Boat. Mod, który poprawia realizm w grze. Jakby to powiedzieć, bardzo dobrze oddaje realizm walk na Pacyfiku- tak jak było w historii( chociaż wiadomo że żaden symulator bardzo dokładnie nie zasymuluje rzeczywistości , szkoda ). W tym modzie też występują problemy z torpedami, w szczególności Mark 14( Jankesi mieli z nimi sporo problemów aż do 1943 r. kiedy wprowadzono nowe modele torped); twój sub to pływająca trumna, jest bardzo podatny na uszkodzenia( ja Tamborem zszedłem na 110 i juz miałem uszkodzenia, raz zszedłem na 130 i nic się nie działo- losowość). A propos torped- do szewskiej pasji doprowadził mnie ostatni patrol koło wysp japońskich( koniec 1941) 13 z 24 torped( klasa Tambor) okazały się niewypałami . To o czym wspomniałeś- historyczność. No i to nietrzymanie trymu przez torpedy nastawiasz na uderzenie np. 5,5 m, a ona płynie głębiej ( nie gram z kamerą zewnętrzną ), no bo statek 0 knotów , ustawiam zapalnik kontaktowy na głębokość 4 m , mija trochę czasu a tu nic( a widziałem po kilwaterze że płynęła idealnie w cel, po chwili melduje oficer że torpeda minęła cel ). Ale za to kocham ten mod . No i DD zachowują się sensownie.
_________________ Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 16:32, w całości zmieniany 6 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#17 Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 17:06
Tylko co innego gra w singla, a co innego gra w multi. Takie numery jak wadliwa torpeda czy nietrzymanie głębokości mocno frustrują graczy, co widać np. po naszych patrolach pod TMO 163, gdzie standardem jest "akt rozpaczy" przeciwko eskorcie, a trafienie czegokolwiek innego (nie wspominając o zatopieniu) graniczy z cudem.
Nie wiem jak innych, ale dla mnie w rozgrywkach sieciowych frustrujące jest przede wszystkim zachowanie eskorty. Albo może nie tyle zachowanie co perfekcja działań no i ogólnie umiejętności. Podejście do konwoju wymaga dużej ilości szczęścia, a zajęcie pozycji do ataku tym bardziej.
Rozumiem tryb "real", ale może obniżenie wartości czujników eskorty, umiejętności i ilości bomb głębinowych przenoszonych przez okręt eskorty o jakieś 10% nie "zabiłoby" rozgrywki?
Sorry, ale jednostka typu Auxilary Subchaser (znaczy kuter patrolowy) miała na pokładzie maks 16 bomb głębinowych... W chwili obecnej te 14 bomb to zrzuca w jednym podejściu na suba
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum