POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Książka Rozpoznawcza
Autor Wiadomość
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #1  Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 20:10   Książka Rozpoznawcza

Czy orientujecie się, bądź znacie namiary na mod/dodatek zmieniający książkę rozpoznawczą do SH4 w wersji 1.5 (TMO 1.63 najlepiej)?
Tak sobie szukam od jakiegoś czasu i nie mogę nic znaleźć - ani na naszym forum, ani na SubSimie. Może po prostu nic nie ma, ale denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów...:D
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #2  Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 21:52   

http://www.subsim.com/rad...do=file&id=621- coś takiego znalazłem :) . To powinno być to
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 5 Wrzesień 2010, 22:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Pasterz 



Kraj:
poland

Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 294
Skąd: Rzeszów

 #3  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 10:56   

Cytat:
To powinno być to

Niestety nie. Ten mod kalibruje wysokość masztów wszystkich jednostek w TMO i wprowadza dla każdej jednostki nowy punkt referencyjny do pomiaru odległości (np. odległość względem lotniskowca będzie mierzona w stosunku do linii jego pokładu a nie wieży lub masztu).

Cytat:
denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów

Czyżby kolega zapomniał o magicznym buttonie 'Zidentyfikuj Cel' dostępnym w TMO 1.6.3? Zawsze go można wykorzystać jako "cross-check"...
_________________
Kiedy woda pędzi, by wypełnić próżnię, która kiedyś byłą wnętrzem okrętu podwodnego, iskierki życia gasną...
Ostatnio zmieniony przez PL_Pasterz 6 Wrzesień 2010, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #4  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 11:33   

Tak przy okazji: w TMO 1.63 jest aż tak hardkorowo? Słyszałem że jak w odległośći 1 km za wysoko uniesie peryskop to od razu zjawia się chmara DD. Prawda to?( sorry, źle przeczytalem opis modu - słaby angielski :slabe ). Proszę o opdowiedź
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 6 Wrzesień 2010, 12:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #5  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 12:02   

Cytat:
denerwuje mnie trudność z jaką idzie mi identyfikacja japońskich merchów

Cytat:
Czyżby kolega zapomniał o magicznym buttonie 'Zidentyfikuj Cel' dostępnym w TMO 1.6.3? Zawsze go można wykorzystać jako "cross-check"...


Heh, ależ nie zapomniał! Ale, w ramach ćwiczeń do patroli sieciowych gram na 100% realizmu, bez wspomagania się oficerem wachtowym. A to właśnie dopiero po włączeniu tej opcji (która w TMO 1.63 oznacza obniżenie realizmu o 12%) pojawia się jakże pomocny, zgrabny i prosty w użyciu przycisk Unit ID :)

Pasterzu, czy pojawisz się dziś na patrolik o naszej ulubionej godzinie 20ej :) ?
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 6 Wrzesień 2010, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #6  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 12:07   

Eberhardt Mock napisał/a:
Tak przy okazji: w TMO 1.63 jest aż tak hardkorowo? Słyszałem że jak w odległośći 1 km za wysoko uniesie peryskop to od razu zjawia się chmara DD. Prawda to?( sorry, źle przeczytalem opis modu - słaby angielski :slabe )


Hmm, czy aż tak "hardcorowo" to chyba nie. TMO 1.63 jest w porównaniu z TMO 2.0 niczym trening z dummy target :)) )

Swoją drogą to wysunięcie rury peryskopu kilka metrów nad poziom morza w odległości 1 km od celu, szczególnie okrętu eskorty, stanowi doskonałą drogę do wykrycia i ataku na suba nawet w rzeczywistości. Można dywagować nad warunkami pogodowymi, stanem morza, porą dnia - ale ryzyko wykrycia jest duże.

Niesamowicie wyśrubowane warunki prezentuje TMO 2.0. Tutaj zostajesz wykryty z odległości 4-5 km, w nocy, przy średnim stanie morza praktycznie za każdym razem :)) ) I to zarówno sonarowo jak i wizualnie hehe. Dodam jeszcze, że w roku 1941 :P
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #7  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 14:44   

PL_Daritto napisał/a:
Niesamowicie wyśrubowane warunki prezentuje TMO 2.0. Tutaj zostajesz wykryty z odległości 4-5 km, w nocy, przy średnim stanie morza praktycznie za każdym razem :)) ) I to zarówno sonarowo jak i wizualnie hehe. Dodam jeszcze, że w roku 1941 :P


A to dziwne, bo sprawdzałem pliki sensorów dla TMO163 i 2.0 i były takie same.
No chyba że się pomyliłem...
:schock
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #8  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 15:53   

No właśnie obawiałem się kontry merytorycznej ze strony naszych profesorów :)) )
Niestety, za słaby jestem w te klocki by potwierdzić bądź zaprzeczyć. Jedyne co mam za argument to fakt, że już kilka razy próbuję podejść duży konwój (8 jednostek handlowych i 4 okręty osłony) i za każdym właściwie razem jestem lokalizowany z odległości nie mniej niż 4 km...
Próbowałem już kilku taktyk - opłynięcia konwoju, podejścia na dużej głębokości, podejście w nocy na powierzchni, pod powierzchnią - zawsze jestem momentalnie wykrywany. Na atak Cromwell`a nie mam czasu - konwój idzie szybko a stan morza jest niesprzyjający do koniecznych dokładnych pomiarów.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #9  Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 18:59   

Easy AoB? A fajne to jest? Przeżuć się na RFB 2.0 Zatopiłem dzisiaj samotnego tankowca 7 torpedą ( pływam klasą Tambor), bo reszta " torpedo is dude, sir" :8)
_________________
Łuki
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #10  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 12:50   

Cytat:
Niestety, za słaby jestem w te klocki by potwierdzić bądź zaprzeczyć. Jedyne co mam za argument to fakt, że już kilka razy próbuję podejść duży konwój (8 jednostek handlowych i 4 okręty osłony) i za każdym właściwie razem jestem lokalizowany z odległości nie mniej niż 4 km...
Próbowałem już kilku taktyk - opłynięcia konwoju, podejścia na dużej głębokości, podejście w nocy na powierzchni, pod powierzchnią - zawsze jestem momentalnie wykrywany. Na atak Cromwell`a nie mam czasu - konwój idzie szybko a stan morza jest niesprzyjający do koniecznych dokładnych pomiarów.


Mówisz o TMO 2.0 czy 1.63?
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 12:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #11  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 13:22   

To co opisałem z atakiem na konwój dotyczy TMO 2.0
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #12  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 13:24   

A wersja TMO 1.63 jest względnie łatwiejsza?
_________________
Łuki
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #13  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 13:30   

Nie.
Porównując parametry czujników to trudność jest taka sama.
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #14  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 13:36   

No to pozostanę jednak przy RFB 2.0 :) . Ostatnio na patrolu( koniec 1941) w czasie ataku na konwój niszczyciel przepłynął koło mnie w odległosci 100 m ( tak 100 m!!!) i nie zauważył mnie( noc, czyste niebo, bez wiatru, woda lusterko). Ale bug( chociaż kiedyś w SH 3 też tak bywało czasami). A tak poza tym, z tego co czytałem na Subsimie, wielu graczy skarzy się na stabilność tego modu( wykrzaczanie do windowsa). Mieliście z tym problemy?
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #15  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 14:33   

Nigdy nie miałem do czynienia z RFB - nawet nie wiem co oznacza ten skrót :D
TMO jest - moim zdaniem - rewelacyjne. Nie wiem na czym dokładnie to polega, ale w wersji 2.0 zachowane są historyczne realia związane z amerykańskimi subami. Dla przykładu wadliwość torped Mark10 i Mark14 jest rzeczywiście wielką bolączką - ale tak było naprawdę. Świetnie też udało się odwzorować chyba najciekawszy feler torped amerykańskich, mianowicie ogromna podatność na niewybuchy torped ( do wersji Mark14 włącznie) w przypadku uderzenia w kadłub okrętu pod kątem 90 stopni do linii okrętu :P Dziwne? Poczytajcie na ten temat :D

W tej chwili kończę dopiero 1 patrol bojowy (cóż, brak czasu...) ale już wiem, że długo jeszcze będę pływał właśnie na TMO 2.0
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #16  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 16:18   

RFB - Real Fleet Boat. Mod, który poprawia realizm w grze. Jakby to powiedzieć, bardzo dobrze oddaje realizm walk na Pacyfiku- tak jak było w historii( chociaż wiadomo że żaden symulator bardzo dokładnie nie zasymuluje rzeczywistości :slabe , szkoda ). W tym modzie też występują problemy z torpedami, w szczególności Mark 14( Jankesi mieli z nimi sporo problemów aż do 1943 r. kiedy wprowadzono nowe modele torped); twój sub to pływająca trumna, jest bardzo podatny na uszkodzenia( ja Tamborem zszedłem na 110 i juz miałem uszkodzenia, raz zszedłem na 130 i nic się nie działo- losowość). A propos torped- do szewskiej pasji doprowadził mnie ostatni patrol koło wysp japońskich( koniec 1941) 13 z 24 torped( klasa Tambor) okazały się niewypałami :cenzura: . To o czym wspomniałeś- historyczność. No i to nietrzymanie trymu przez torpedy nastawiasz na uderzenie np. 5,5 m, a ona płynie głębiej ( nie gram z kamerą zewnętrzną ), no bo statek 0 knotów :8) , ustawiam zapalnik kontaktowy na głębokość 4 m , mija trochę czasu a tu nic( a widziałem po kilwaterze że płynęła idealnie w cel, po chwili melduje oficer że torpeda minęła cel :hmm ). Ale za to kocham ten mod :8) . No i DD zachowują się sensownie.
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 16:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #17  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 17:06   

Tylko co innego gra w singla, a co innego gra w multi. Takie numery jak wadliwa torpeda czy nietrzymanie głębokości mocno frustrują graczy, co widać np. po naszych patrolach pod TMO 163, gdzie standardem jest "akt rozpaczy" przeciwko eskorcie, a trafienie czegokolwiek innego (nie wspominając o zatopieniu) graniczy z cudem.
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #18  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 17:15   

Nie wiem jak innych, ale dla mnie w rozgrywkach sieciowych frustrujące jest przede wszystkim zachowanie eskorty. Albo może nie tyle zachowanie co perfekcja działań no i ogólnie umiejętności. Podejście do konwoju wymaga dużej ilości szczęścia, a zajęcie pozycji do ataku tym bardziej.
Rozumiem tryb "real", ale może obniżenie wartości czujników eskorty, umiejętności i ilości bomb głębinowych przenoszonych przez okręt eskorty o jakieś 10% nie "zabiłoby" rozgrywki?

Sorry, ale jednostka typu Auxilary Subchaser (znaczy kuter patrolowy) miała na pokładzie maks 16 bomb głębinowych... W chwili obecnej te 14 bomb to zrzuca w jednym podejściu na suba :P
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #19  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 17:16   

A ile czasu tak poświęcacie na patrol w multi? Zgadzam się, na pewno nie ma porownania. Jeszcze w multi nie grałem, ale w końcu się chyba zmuszę :lol
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 15 Wrzesień 2010, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #20  Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 17:18   

Rankingowy patrol rozgrywany na multi trwa dwie godziny.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Mod: rozszerzona książka rozpoznawcza
Enhanced Recognition manual V1.0 by reaper7
PL_Cmd_Jacek Dodatki, mody i modowanie 8 30 Maj 2010, 16:05
PL_Andrev
Brak nowych postów Mod: nowa książka rozpoznawcza (a'la SH4)
Recognitionmanual Old Style
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 13 Marzec 2010, 20:41
PL_Andrev
Brak nowych postów Książka
fidel-f2 Pytania i odpowiedzi 2 30 Styczeń 2011, 22:20
fidel-f2
Brak nowych postów Moja książka...
Sokół Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 5 29 Marzec 2007, 17:20
Sokół
Brak nowych postów Książka o ubootach
Pawian Książki, zdjęcia, filmy wojenne oraz ciekawostki historyczne 32 4 Sierpień 2016, 11:25
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów książka identyfikacji celu
PL_petryko6 Ogólnie o Silent Hunter III 7 18 Maj 2010, 19:50
PL_Storm87
Brak nowych postów Książka z typami statków.
misiak05 Pytania i odpowiedzi 2 10 Sierpień 2012, 09:29
misiak05


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group