POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Patrol nr 2 - "PQ-18"
Autor Wiadomość
PL_supertux 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Marcin
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 141
Skąd: Szczecin

 #1  Wysłany: 3 Marzec 2011, 12:15   Patrol nr 2 - "PQ-18"

Godzina losowania: 20:20
Start serwera: środa 2 marca, godz: 20:30

Cytat:
PQ-18

U-Booty: VIIC (1942)

Czas misji: 1,5 - 2h

Zaloga: zawodowcy (regular)

15 IX 1942 g 01:30

Pogoda: Piekna arktyczna noc.

--- TŁO HISTORYCZNE ---

Pomimo ciezkich strat poniesionych przez konwój PQ-17 alinaci sa zmuszeni do zapewnienia stalych dostaw sprzetu dla swego wschodniego sojusznika. Jednoczesnie aby zapobiec ryzyku, na jakie narazone zostaly statki handlowe, kolejny konwój otrzymal eskorte silniejsza, niz jakikolwiek jego poprzednik na tej trasie.

--- ODPRAWA ---

Aktualnie konwoj znajduje sie 230 Km SW od naszej bazy na Spitsbergen. Niestety ciezka oslona sprawila, iz nasze poprzednie ataki zakonczyly sie umiarkowanym sukcesem. Jednak na drodze konwoju stanelo poterzne pole lodowe. Wykorzystajecie to.Powodzenia

PL_tes v2.0


W patrolu udzial wzieli:

PL_Reaven - KIA

ORP_Bałtyk - KIA

PL_gregory_11 - SURV
• Cargo Steamer "Temple Arch" - 5457
• 1/2 Liberty Cargo "Nathaniel Greene" - 3590
---------------------------------------------------
Razem: 9047 BRT

W.A.R.D.C sOnar - SURV
• Cargo Steamer "Dan-Y-Bryn" - 5325
• Medium Cargo "La Fayette" - 5974
• 1/2 Liberty Cargo "Nathaniel Greene" - 3590
---------------------------------------------------
Razem: 14889 BRT

PL_supertux - SURV
• Medium Cargo "Komiles" - 5771
• Liberty Cargo "Patrick Hentry" - 7376
---------------------------------------------------
Razem: 13147 BRT

janko175 - KIA
• Liberty Cargo "St. Olaf" - 7371
• Medium Cargo "Charles R. McCormick" - 5978
• Medium Cargo "White Clover" - 5926
---------------------------------------------------
Razem: 19275 BRT

W tę piękną, arktyczną noc wyruszyliśmy na spotkanie przeznaczenia. Nasze stado składało się z samych doświadczonych dowódców, dlatego podejście przebiegało wzorcowo. Niebagatelną rolę odegrało w tym pole lodowe, które niespodziewanie pojawiło się na naszej trasie. Statki zbliżały się z każdą chwilą. Ponieważ, jak mi się wydawało, utworzyły się dwie grupy, trzeba się było na coś zdecydować. Odbiłem lekko na prawą burtę i obrałem kurs na najbliższy cel. Nagle ze spokojnego podejścia wyrwał mnie meldunek; kpt. Reaven zgłasza KIA. :schock A niech to. Chwilę potem kolejne KIA melduje ORP Bałtyk. Eskorta nie żartowała. Nie było czasu do stracenia. Strzelałem do czego się tylko dało. Niestety, ze zmiennym szczęściem. Ciągłe przeładowanie torped, zakłócały niszczyciele kręcące się wokół mnie i nie dające mi odetchnąć. Kilka razy byłem pingowany, a nawet nieomal rozjeżdżany. O dziwo żaden z DD nie zostawiał po sobie porcji bomb, za co jestem im szczególnie wdzięczny. :) Kiedy wydawało się, że w tym składzie uda nam się szczęśliwie dotrwać do końca kpt. Janko melduje o kłopotach i chwilę później zgłasza KIA. Patrol zmierzał ku końcowi. Ostatnie statki omijały mnie, był wśród nich nawet lotniskowiec, zraniony wcześniej przez kpt. Janko. Niestety nie udało mi się go dobić, choć próbowałem dwukrotnie. :chusteczka: Ostatecznie zakończyłem ten rejs z dwoma ubitymi statkami, kilkoma zranionymi, które za nic nie chciały zatonąć, ale najważniejsze że żywy. Patrol wymagający i trudny, trzymający w napięciu do samego końca. Dzięki za grę i do zobaczenia na następnych. :piwko: :papapa:

SH3Img@2-3-2011_21.29.35_968.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 47.61 KB

SH3Img@2-3-2011_21.29.42_62.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 55.93 KB

SH3Img@2-3-2011_21.44.47_812.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 50.52 KB

SH3Img@2-3-2011_21.53.37_859.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 43.67 KB

SH3Img@2-3-2011_22.26.47_250.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 51.52 KB

SH3Img@2-3-2011_22.28.45_125.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 108.89 KB

SH3Img@2-3-2011_22.28.49_671.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 139.52 KB

Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 3 Marzec 2011, 15:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Reaven 
Oberfahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 357
Skąd: Sosnowiec

 #2  Wysłany: 3 Marzec 2011, 17:14   

Ech ach och tyle powiem ! :) No dobra a teraz na serio dalej nie rozumiem jednej rzeczy jak niszczyciel w 1942 roku będąc na moich 220 stopniach mógł mnie wykryć ... Prędkość 1 W cicha praca na okręcie, peryskop schowany... no jakim cudem !

Chyba po prostu zabrakło mi szczęścia heh no nic, dziś kolejny nowy piękny dzionek idealny na zatopienie paru ładnych okrętów.
_________________
"Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 3 Marzec 2011, 17:20   

PL_Reaven, po prostu musiał Cię wyłuskać ASDICiem, prędkość nie ma tu znaczenia. Ustawiając się tyłkiem do DDeka tylko zmniejszasz szansę wykrycia, a nie eliminujesz ją. Wszystko zależy jeszcze od odległości do Ciebie i jak DDek płynie.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_tes
Gość




 #4  Wysłany: 3 Marzec 2011, 17:45   

[quote="PL_Reaven"]... jak niszczyciel w 1942 roku będąc na moich 220 stopniach mógł mnie wykryć ... Prędkość 1 W cicha praca na okręcie, peryskop schowany... no jakim cudem !
[/quote]

Bo to byl moj DD'ek. :lol

PS. DD to jedna rzeczy, ktora moze Ciebie wyluskac. Koleja sa np 3 przyjemni Panowie w swoich latadlach. ;)
 
     
PL_Reaven 
Oberfahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 357
Skąd: Sosnowiec

 #5  Wysłany: 3 Marzec 2011, 18:01   

Jestem jeszcze młodym i niedoświadczonym kapitanem, ale z każdym patrolem ucze sie czegos nowego więc szykujcie sie na rychłe przybycie nowego "Króla tonażu" ! :8)
_________________
"Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
 
 
     
janko175 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Janek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 318
Skąd: Cieszyn

 #6  Wysłany: 3 Marzec 2011, 19:37   

Zacznę od gratulacji dla autora misji . Fajny pomysł zarówno na aurę (arktyczna noc jest super) jaki sposób rozmieszczenia poszczególnych grup konwoju i Ubootów . Chyba każdy mógł zaatakować inna grupę . Moje wejśćie do pierwszej z prawej strony było bardzo ciasne , jeden z DD minął mnie całkiem blisko ,może 300-400 m ,ale jak już się udało .... :juppi: Rozpocząłem atak na transportowce z niespotykaną dotąd skutecznością 100% trafień ,nie licząc jednej przedwczesnej eksplozji . Liberty porzyjął 4 torpedy , pozostałe dwa zatoneły po jednej posłanej pod kil. Kiedy już myśłałem ,że to szcześliwy koniec ,zauważyłem w oddali lotniskowiec . Czekałem na załadunek torpedy i lekko manewrowałem ,żeby lepiej sie ustawić , ale jeden DD z przedniej strarzy mnie wykrył . raz mnie zaatakował . Chyba go zgubiłem i mogłem spokojnie sie oddalić ,ale lotniskowiec tak ładnie podpłynął ,że nie mogłem oprzeć się pokusie ... i posłałem mu cygaro . Niestety jak można było przewidzieć znowu DD mnie wkrył. Jego atak wyglądał bardzo niewinnie i byłem pewny ,że mnie nie trafi , ale drań miał boczne wyrzutnie i jedna bomba z tej wurzytni spadła centralnie na przedni pokład . Dzieki heroicznej postawie załogi udało mi sie podnieść okręt ze 100% integralnością poszycia ,ale po drugim ataku było już po mnie .
P.S Tes ,nie wiem co bierzesz ,ale misje wychodza ci po tym ekstra . :piwko:

Po drugim ataku .jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 160.83 KB

Po pierwszym ataku .jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 160.65 KB

_________________
" Jeśli słyszę bzykanie ,to znaczy ,że ktoś bzyka,a jedyny powód bzykania jaki ja znam to taki ,że jest się pszczołą" :)
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #7  Wysłany: 3 Marzec 2011, 19:48   

Misja świetna. Mistrzostwo Tes-iu. Tak trzymać!

Świetnie się bawiłem. Statki nie chciały tonąć i to na dodatkowy plus misji. Czterokrotnie mnie pingowali i wiałem na 200m. Na szczęście zgubiłem obławę i w ciszy oddalałem się z piekła które się rozpętało na powierzchni!

Więcej takich misji Tes. Dobra robota. Świetny patrol chłopaki! :czytam:
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #8  Wysłany: 3 Marzec 2011, 21:03   

Dziekuje za slowa otuchy ;) . Gratuluje wynikow. Balem sie, ze misja bedzie .... za latwa, a tu okazuje sie ze w sam raz. To co lubie.

Janko. Podstawowa zasada gdy walczymy na smierc i zycie o uratowanie okretu, to ten pasek u gory nad oddzilem naprawczym musi byc jak najbardziej zielony. A tu zrobiles podstawowy blad. Wrzuciles nawigatora jak dowodce oddzialu naprawy. A tymczasem przy zalodze "regular" dowodca okretu ma ekstra umiejetnosc "mechanik". Dzieki czemu daje duzy bonus do naprawy, oczywiscie jezeli siedzi w tym slocie na samej gorze. To zawsze kilka/kilkanascie sekund szybsza naprawa i automatycznie wieksza szansa na uratowanie zalogi i samego okretu.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 3 Marzec 2011, 21:07, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Kampania Multiplayer "Od Pekingu po Brest"
Tabela Wojenna i rozkazy
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 0 6 Październik 2008, 21:02
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Brak nowych postów Przyklejony: Kampania Multiplayer "Od Pekingu po Brest" - KIA?
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 5 25 Wrzesień 2009, 20:39
PL_tnnn
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział I "Denn wir fahren gegen Engeland"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 15 5 Kwiecień 2014, 19:44
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział II "Atak na zachód"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 41 22 Lipiec 2014, 20:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział III "Złoty okres U-Bootów"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 39 14 Listopad 2014, 21:21
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - PQ15/QP10 - "Długa droga do domu"
1-15 V PQ15/QP10
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 15 6 Czerwiec 2016, 17:13
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group