Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Kapitänleutnant Franz Gramitzky
Zgłosić się do dowództwa flotylli, 22 marca 1941 roku o godzinie 10:00 celem omówienia rozkazów.
Korvkpt. Heinz Fischer , 2 Flotylla U-Bootów
Następne dni zajęła praca związana z wyjściem okrętu. Nawigator pobrał mapy obszarów afrykańskich, na pokład ładowano też niespotykane podczas rejsów po Atlantyku przedmioty. Pierwsze własne dowodzenie, pierwszy własny patrol i od razu takie dalekie wody - pomyślał, osobiście pilnując prac. Magazyn torpedowy przysłał pierwszą partię torped i zwyczajem również zapytanie, jakie torpedy przysłać w kolejnej partii. Nawigatora bardziej interesował jednak sposób przejścia do wybranej przez kapitana strefy oraz gdzie ona się znajduje.
Ps. Przypominam, że jak się chce mieć elektryka w wyrzutni, to należy zostawić miejsce do jego wyładowywania (miejsce w przedziale torpedowym). Okręt będzie co 3 dni meldował swoją pozycję.
P-lotki mają "dość" amunicji (tj. na razie na mechanikę możesz uznać, że nieskończona dla 20mm i 37mm). Amunicję p-lot dopiero będę liczył, jak będzie to ważne, że może się skończyć.
Działo pokładowe ma około 125 pocisków.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#7 Wysłany: 18 Listopad 2014, 13:22
Wyznaczam trasę:
Zgodnie z mapką (jeśli to nie problem bez kwadratów) - końcowy w każdym razie to ET14
Suniemy Pełną Prędkością (zieloną) - po wejściu w ET1 zachowujemy ostrożność. 10 kwietnia skonsultujemy pozycję z resztą kapitanów i dostosujemy się tak by pokrywać jak największą połać morza.
Zakaz atakowania obowiązuje po minięciu wysokości Giblartaru do 11 kwietnia.
W razie ataku samolotów - zanurzenie i pozostajemy w nim przez godzinę. Będą daleko od baz.
wyznacz1.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 45.22 KB
wyznacz2.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 53.12 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 18 Listopad 2014, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Wyznaczam trasę:
Zgodnie z mapką (jeśli to nie problem bez kwadratów) - końcowy w każdym razie to ET14
Suniemy Pełną Prędkością (zieloną) - po wejściu w ET1 zachowujemy ostrożność. 10 kwietnia skonsultujemy pozycję z resztą kapitanów i dostosujemy się tak by pokrywać jak największą połać morza.
Zakaz atakowania obowiązuje po minięciu wysokości Giblartaru do 11 kwietnia.
W razie ataku samolotów - zanurzenie i pozostajemy w nim przez godzinę. Będą daleko od baz.
1. Na przyszłość jak lepiej to z kwadratami. Ale tą "zeksrapoluję" (tj raczej zrobię półprzezroczystą mapę gry i naniosę na to)
2. Plagiat! - Mugler
Rejs przez zatokę Biskajską upłynął bez większych problemów. U-43 dzielnie spisywał się podczas przejścia. Gdy okręt znalazł się na wysokości Hiszpanii, ryzyko ataków lotniczych zmalało prawie do zera, ale nie znaczyło to, że kapitan pozbawi okręt dobrej wachty. Ta jednak nie miała wiele do roboty. Okręt przeszedł na wody Atlantyku okalające Afrykę nie spotkawszy żadnego wroga, ani pływającego, ani latającego.
Był 5 kwietnia 1941. Okręt minął Maroko i wszystko wskazywało, że U-Boot dotrze do wyznaczonego kwadratu bez problemu. Nagle, w środku nowy, drugi oficer obudził kapitana:
-Herr Kaleun. Jakiś zaciemniony statek po lewej.
Nie minęło dużo czasu, jak kapitan osobiście zjawił się na mostku. U-Boot szedł już kursem zbliżeniowym do zaciemnionej jednostki, której narodowość pozostawała jednak tajemnica.
Pozostawiwszy samotny statek własnemu losowi, kapitan skierował U-43 na południe. Wody przez które przepływał były dziwnie spokojne. Aż nazbyt spokojne. I tak, bez kontaktu z wrogiem minął czas do 9 IV 1941, gdy U-43 dotarł do wyznaczonego przez kapitana kwadratu.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 20 Listopad 2014, 12:28
Dalsze rozkazy na 10 kwietnia 5 rano - rozpoczynamy
Kierujemy się wyznaczonym kursem, polując nader wszystko na samotne statki płynące z:
a) Ameryki Południowej
b) Afryki Południowej
* trasa konwojowa którą przecinam jest dopiero od 42'
Kwadratami: zaczynam w ET14 (na wysokości Freetown) --> do FE4 ---> do FG4-FG5 ---> ET73
Prędkość: do FE4 prędkość poszukiwania (czerwona), do FG4-5 prędkość ostrożna (niebieska), do ET73 prędkość poszukiwania (czerwona)
Wyślijmy do BDU:
Cytat:
Do: BDU
OD: U-43
Prosimy o podanie pozycji statków zaopatrzeniowych w rejonach Afryki, lub takich które się tam znajdą po 16 kwietnia.
wyznacz1.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 52.7 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 20 Listopad 2014, 12:28, w całości zmieniany 1 raz
* trasa konwojowa którą przecinam jest dopiero od 42'
A ja ci powiem, że trasy konwojowe sam sobie ułożyłem na mapie, więc mapy z SH można schować do .... szuflady. Plus jak wasze wiadomości złapią i rozkodują... to wiadomo.
A z turą 10 IV poczekaj, bo jeszcze nie wiesz, czy coś nie wydarzy.
-Jedno z nich to na pewno odpowiedź z BdU. - powiedział pierwszy zabierając się za dwie kartki z wiadomościami, które uzyskali niedługo po wysłaniu wiadomości.
Pierwszy wzruszył ramionami na wiadomość i zabrał się znów za rozkodowywanie pierwszej wiadomości, nie mając i tak nic lepszego do roboty. Wiadomość nie była jednak skierowana do BdU, a do dowództwa flotylli.
Cytat:
U-41 do BdF
Fischer, po powrocie czekam na piwo.
-Czy oni są pijani? - zapytał pierwszy oficer, podawszy kapitanowi tłumaczenie drugiej wiadomości.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#16 Wysłany: 20 Listopad 2014, 17:10
Wzruszenie ramionami - i tak mieliśmy opuścić ten kwadrat jutro, więc niepotrzebnie trują nam dupę niepotrzebnymi wiadomościami.
Wszelkie rozkazy bez zmian w palnie operować będziemy na południe od Freetown, więc raczej nikt inny nie powinien się tam zapuszczać (region wydaje się mniej smakowity od np. ET1)
Na prośbę Foxia
============================================================
14 kwietnia 1941
U-41 patrolował wody na zachód od Freetown. Wody te wydawały się opuszczone i tylko radio informowało, że poza horyzontem toczy się wojna. Brytyjczycy relacjonowali polowanie na Bismarcka zakończone zatopieniem pancernika i poważnym uszkodzeniem towarzyszącego mu krążownika, jakieś zatrzymanie ofensywy Włosko-Niemieckiej w Grecji, z przejściem do kontrataku przez siły Grecko-Brytyjskie oraz zatrzymanie ofensywy Niemieckiego korpusu Afrykańskiego pod Tobrukiem. Wojna tutaj wydawała się przegrywana przez Oś, ale kapitan wiedział, że jest to Brytyjska rozgłośnia i pewnie duża część tego to propaganda.
Noc z 14 na 15 kwietnia zapowiadała się jednak lepiej od wiadomości. Najpierw udało się uzyskać kontakt na hydrofonie, a blisko północy nawet zauważono konwój, zmierzający w kierunku południowym. Kapitan już zacierał ręce. Jego pierwsza, prawdziwa bitwa, jako kapitana. Niby zatopił już jeden statek, ale wówczas tylko pełnił obowiązki kapitana.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 23 Listopad 2014, 14:21
Najpierw musimy ten konwój wyprzedzić, ale na IX to chyba nie problem. Atak rozpoczniemy z samego rana.
(zamierzam wyprzedzić i zaatakować od południowego zachodu)
-----------
U-43 zszedł na peryskopową, zamierzał zbliżyć się do konwoju na nie więcej jak 2 kilometry. Kaputan sobie kalkulował: 2 torpedy do tankowca, 2 do małego frachtowca, a z 3 do tego dużego. Akurat pozbędziemy się pierwszej partii torped.
Także: 2 dziobowe wpierw do tankowca, 2 kolejne do dużego frachtowca, 2 rufowe do tego małego. Żeby zniwelować manewr zygzakowania - 2 pierwsze idą na wolnym biegu (30) 2 kolejne na średnim (35) i 2 ostatnie na szybkim (40).
Następnie przeładowujemy torpedy, nie oddalamy się zbytnio (jedynie poza zasięg eskortowców - jak nas nie wykryją uderzymy jeszcze raz. Może jakiś statek w konwoju został też przeoczony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum