Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 7 Październik 2015, 08:07 O łączności pytań parę
Po tym jak wku...... zdenerwowałem się po raz drugi na Kubańskiego Foxtrota, co w pierwszej misji pilnuje, abym nie zbliżył się do wybrzeża (45 minut tym razem dałem radę przed nim ukrywać się), zastanowiłem się o łączności.
W 688(I) mam dwie możliwości połączenia ze światem. Antena radiowa (narażona na wykrycie radarem) i antena pływająca.... O ile o pierwszej wiem sporo, to bardziej moje pytanie tyczy się tej drugiej.
Z tego co mnie wiadomo, druga ciągnie się za okrętem i (jako lżejsza od wody? pływak?) kieruje się ku powierzchni.
Rozumiem, że jak jestem np. na 1000 stóp, to ta antena musi być rozwinięta "bardziej"? I jak to jest z jej wykrywaniem?
Początkowo w DW nie było możliwości wykrycia masztów peryskopu, ESM ani żadnego innego (no chyba że pracującego radaru). RA dodało taka mechanikę jednak wykrycie możliwe jest z bardzo małej odległości. Jeśli chodzi o antenę pływającą nie spotkałem się żeby ktokolwiek ją wykrył, gra nie ma narzędzi ani skryptowych ani triggerowych by sprawdzić czy taka antena jest na powierzchni.
Jestem przekonany, że w 688i H/K również wróg nie potrafi wykryć masztów na peryskopowej. W manualu pewnie wspomniano o tym, że w świecie rzeczywistym jest to możliwe.
Gra 688i w ogóle jest nieco inna niż Sub Command i Dangerous Waters. Sonar sferyczny pozwala na pływanie z doskonałym odczytywaniem akustyki z prędkością 25 węzłów czyli około 2x więcej niż SC i DW. Za to są sztuczne bariery wykrywania 9.1 mili morskiej dla TA i 6.9 mili mirskiej dla sonaru sferycznego i bocznego. To sprawia, że praktycznie każdy pojawiający się na broadbandzie namiar jest "solidny" i ten tryb pracy sonaru jest podstawowy. Mimo to 688i to gra bardzo klimatyczna i naprawdę fajnie zrobiona.
Jeszcze jedna ciekawostka wprowadzona przez RA, której nie było w czystej wersji DW to mozliwość usłyszenia przez przeciwnika otwierających się luków torpedowych. W misji testowej od Crazy Ivana okręt 688i z około 5 mil morskich jest w stanie usłyszeć otwieranie luków torpedowych. Nie wiem jaką zastosowano mechanikę tego rozwiązania, czy gracz tak samo jak AI może to usłyszeć? Pewnie by się to objawiało jako mała kropeczka na broadbandzie.
Ostatnio zmieniony przez pepe 7 Październik 2015, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że 688(I) jest inne, ale jako, że jest właśnie "klimatyczny", na nim szlifuję początki umiejętności. Anteny pływnej chyba nie wykrywają też, ale mnie ciekawi, co ten Foxtrot wykrywa (mam teraz inne podejrzenie) i pomyślałem, że może antena.
Co do 688... Akurat anteny masztów wykrywa... Pierwszą misję wiele razu zawalałem właśnie "za długo trzymając antenę". To jest fajne w tej misji, że jak cię wykryją i nie atakują... to i tak dostajesz karne punkty za wykrycie i wiesz, że cię wykryli. Np. ten Foxtrot, co go 3 raz próbuję obejść. Nie zaatakował, nie pingał... Ale mam karę, bo mnie wykrył.
I o ile początkowo też bym się zgodził z "broadem"... To jak po raz 3 próbuję ominąć tego Foxtrota, okazuje się, że łatwiej mi go znaleźć na "Narrowie"... Co prawda to krótki, pojawiający się rzadko i mocno "ucięty" kontakt, co mignął przez kilka sekund. Na broadzie jest to "krótki i niewyraźny" sygnał i dopiero, gdy patrzyłem za tym z Narrowa, to znalazłem malutką, prawie niewidoczną kropeczkę. Więc, choć początkowo (co prawda na auto sonarze) przeszedłem grę olewając Narrowa, to teraz grając z manual sonar, na Narrowie spędzam więcej czasu.
Gramy na RA (1.36 + BetaMod lub RA 1.39) bo to najrozsądniej rozwijający się mod, właśnie wyszła nowa wersja.
Pierwszą misję z kampanii grałem wczoraj. FOXTROT podszedł dość blisko bo na jakieś 3 mile ale o dziwo nie dostałem punktów karnych za wykrycie. Później przed wypuszczeniem komandosów bardzo długo byłem na peryskopowej z wystawionym ESM, radiem i od czasy do czasu peryskopem. Śledziłem w ten sposób fregatę KONI.
Być może to nie FOXTROT Cię wykrył a coś innego? Ja podchodziłem od zachodniej strony, tj na początku ostro na N (kurs około 350). Później prosto do miejsca desantu i wtedy wykryłem FOXTROTA. Zmniejszyłem prędkość do 8 węzłów i odchodziłem znów na północ. Z NW coś szybko płynelo bo mnie ale dane wywiadowcze mówiły, że to moze być OSA. Sprawdziłem i faktycznie - okręt bez sonaru. Dlatego z powrotem dałem 20 węzłów i zmniejszyłem dopiero tuż przed miejscem wysadzenia SF.
Odchodziłem z kolei kursem około 160-165. KONI i dalej FOXTROTA ominąłem od wschodu. Teraz przygotowuję się mentalnie do drugiej misji czyli zabrania z powrotem na pokład umęczonych komandosów
Jeszcze jedno. FOXTROTA wykryłem jako słaby ślad na TB-16 w trybie szerokopasmowym ale na słuch poznałem, że to sub. Dźwięk był zupełnie inny niż pozostałych jednostek pływających. Sprawdziłem dodatkowo przez sonar sferyczny i wszystko się zgadzalo. Co ciekawe TA daje inne dźwięki niż "sfera". Nie wiem czy to realistyczne ale dla mnie jeszcze jeden plus do klimatu (oba sonary pracują w innym zakresie częstotliwości i dlatego dźwięk może być inny). Szkoda, że nie ma tego w SC i DW.
Zapomniałem dodać, że gram w 688i z małą poprawką od Crazy Ivana
Link
Cytat:
Changes:
==========================================================
ADDED AI WEAPONS:
SS-N-27 CLUB SSM Missile
SS-N-14 Silex SSM Missile
SS-N-12 Sandbox SSM Missile
SS-N-7 Starbright SSM Missile
Spearfish Torpedo
AT-2 Torpedo
HARM Missile
Helfire Missile
==========================================================
REPLACE OLD PLATFORMS:
Trident to Ohio SSBN
Kotor to Najin FFL
Heroj to Papa SSGN
Sava to Song SSK
Minisub to Sang-O SSW
Swamp to Osprey MHC
SilkWorm Missile to SS-N-2 STYX [SSM]
=========================================================
REPLACED 3D MODELS:
SS-N-19 Shipwreck
SS-N-14 Silex.
=========================================================
GLOBAL REPLACE:
Blades and TPK [turns per knot value] has been replaced for all platforms.
Towed Array applicable now for OSCAR-II, DELTA-IV, KRIVAK-II, and O.H PERRY.
LF, MF, HF passive sonars has been replaced for some platforms.
Weapon loadouts and quantity has been replaced for some platforms [Ship, Sub, and Air]
Speed and range missiles has been replaced
Ship: maximal speed - set to more real value.
Sub: maximal speed and maximal depth - set to more real value.
Torpedoes: maximal speed - set to more real value.
Broadband sound for diesel subs set to unique.
Broadband sound for nuke submarines set to unique.
Broadband sound for gas-turbine and electrical torpedoes set to unique.
Background sound for broadband sonar has been replaced.
Active Sonar frequency, has been replaced to all platforms.
Added motors for some platforms - Seal Team, Motor Sailer, has now outboard motor.
SLMM Mine - now with frequency profile and Broadband sound.
Damage modeling has been fixed.
=========================================================
Ostatnio zmieniony przez pepe 7 Październik 2015, 15:20, w całości zmieniany 2 razy
"Detected by Foxtrot" ... no to raczej nie jest wykrycie przez Osę, ani Koni. Ale też wpakowałem się (kurs 30 początkowy) wprost na jego zwrot. I jak przeszedłem za rufą, to wykonał zwrot....
Ps. Propos tego multi. To przydałby się mały tutorial nie tylko modów do instalowania (co jest), ale też, jak gra ma być ustawiona (autocrew).. Bo w twoim PW mam tylko ustawienia na suba i tak powoli próbuję swoich sił z pozimnowojennością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum