Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 17 Grudzień 2015, 23:22 Instalacja modów do grania rankingowego - uwagi
Zainstalowanie tych modów tj. KOTA, Gold Mission Pack i Candybag jest w moim mniemaniu bardzo chaotyczne i zagmatwane. Nigdzie nie ma podanej ścieżki gdzie to zainstalować anie informacji, że dobrze by utworzyć wcześniej w głównym katalogu podkatalog MODS.
W paczce powinien się znajdować też JSGME bo swojego przekopiowałem z DW
Instalator był u mnie blokowany (bez komunikatu) przez avasta i nawet nie dawało się zbić procesu w managerze zadań (kill process z GMERA zabijał jeden a zaraz pojawiał się kolejny). Nie wspominając, że przy odpaleniu instalatora powstawały 2-3 procesy o takiej samej nazwie i identycznej wielkości przydzielonej pamięci.
W efekcie musiałem kilkakrotnie resetować komputer zanim doszedłem co jest przyczyną bo wydawało się, że to jakiś błąd przy rozpakowywaniu albo ściąganiu.
Instalator misji Gold Pack też działa słabo. Postępowałem zgodnie z instrukcją - łącznie z przeczytaniem "INFO". Wtedy to właczało się "demo", które mogłem pominąć tylko przez naciśnięcie Esc co powodowało, że zamykał się cały instalator i pojawiał monit windowsa z pytaniem "czy jestem pewien, że program zainstalował się poprawnie". Oczywiście nie był.
Dlatego kolejnym razem wybrałem już samą instalację i poszło.
Drobniejszą sprawą jest nadawanie domyślnej ścieżki instalacji. U mnie to:
Kod:
D:\games\SilentHunterIII\MODS\KOTA\Data
a instalator ma wpisane ...SilentHunter III [...] czyli ze spacją pomiędzy hunter a III. To może też czasem powodować problemy - ja akurat zauważyłem. Myślę, że gdyby instalator prosił o podanie miejsca, gdzie zainstalowana jest gra (łącznie ze wskazaniem jej głównego katalogu) nie byłoby problemów. A tak trzeba ciągle zmieniać domyślne ścieżki, bo w każdym komponencie są inne.
Uważam, że uproszczenie procedury jest banalne i są 2 sposoby.
1) zmiana ścieżek w instalatorze i skompilowanie go od nowa.
2) pozbycie się instalatora tak, żeby każdy sam mógł po prostu przerzucić rozpakowane pliki w odpowiednie miejsce (kopiuj /wklej)
- dużo prostsze no i heurystyka nie będzie kopała "podejrzanych plików i procesów"
- rejestr nie zaśmieca się niepotrzebnym deinstalatorem.
Przydałby się swoisty readme a dodatkowo instrukcja na forum (tak jak przykładowo z modami do DW).
Fajnie by było dodać również mod "odblokowujący kampanię", który można przed sesją dezaktywować co pozwalałoby w wolnym czasie na rozgrywanie kariery samemu.
Piszę o tych uwagach nie żeby komuś "dowalić" tylko jako osoba, która niejako z marszu na świeżo wymienia czynniki stwarzające problemy. W obecnym stanie osoba "nowa" w zasadzie nie jest w stanie poradzić sobie z samodzielnym zainstalowaniem wymaganych modów.
PS. Rozumiem, że cel był szczytny ale tym razem nie wyszło tak jak powinno i zamiast ułatwiać utrudnia.
Ostatnio zmieniony przez pepe 17 Grudzień 2015, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#2 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 12:49
Instalator był sprawdzany na kilku systemach antywirusowych: McAffe, AVG oraz Norton Antivirus.
Co do procesu instalacji, czy zapoznaliście się z plikiem : "poprawny proces instalacji.pdf" ?
wydawało mi się, że jest jasny i czytelny. Jeśli nie to w wolnej chwili poprawimy go.
Jak ktoś ma kłopoty z instalacją, niech mnie złapie na TS. Chętnie pomogę. Odrobina dobrej woli i wszystko zadziała
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#3 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 13:06
Jacku
Zainstalowalem SH3 w wersji 1.4 z naszego dzialu download sciagnolem KOTA mod, po odpaleniu instalatora pokazuje domyslna sciezke gdzie instaluje sie SH3 z bledem w dodatku i nic w instrukcji KOTA nie ma zadnej informacji ze nalezy go aktywowac poprzez JSGME, sciagnolem misje GOLD i tutaj instrukcja nalezy mod KOTA aktywowac poprzez JSGME.
Mysle OK dawno nie gralem co tam zainstaluje jeszcze raz, SH3 laduje, instaluje JSGME tworze katalog MOD i tam pakuje KOTA odpalam JSGME aktywacja KOTA i dupa.
Nie prosciej i latwiej jest poprostu stworzyc instalor ktory sam instaluje KOTA mod a pozniej instalator z misjami ktory wrzuca potrzebne pliki tam gdzie trzeba??
Przeciez to rozwiazanie dzialalo z powodzeniam na SH2 vs DC i kiedys na SH3, moze sie czepiam ale nigdzie nie ma zadnej informacji o jakis zmianach w procesie instalacji.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#4 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 14:23
Rozumiem, czyli jest problem z instalacją KOTA. Muszę w takim razie zobaczyć jak nasza wersja KOTA się instaluje i czy jest to spójne z naszą instrukcją. W moim przypadku instalowałem KOTĘ przez JGSME.
Przyjrzę się temu w weekend.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Instaluje zawartość folderu DATA do wskazanego folderu. Więc należy zaznaczyć, nie katalog z grą, ale katalog DATA. A jak chcesz przez JSMGE instalować, musisz w folderze MODS stworzyć folder KOTA, w nim folder DATA i do tej daty zainstalować KOTĘ.
Więc jakby zrobić instalator, co instaluje nie zawartość daty, a folder DATA, byłoby lepiej. SOnar mówił, że nad tym popracuje.
Co do procesu instalacji, czy zapoznaliście się z plikiem : "poprawny proces instalacji.pdf" ?
Dokładnie postępowałem krok po kroku wg tego pliku.
Tu nie chodzi o to, że nie daje się zainstalować moda tylko, że jest to bardzo zagmatwane bo informacje o samym procesie są niepełne albo ich brak.
Testowanie przez różne antywirusy jest ok ale trzeba pamiętać, że one też się zmieniają w czasie (poprzez aktualizacje). Dlatego tylko zwracam uwagę, że taki problem zaistniał. Co więcej jestem pewien, że nie byłoby go gdyby z instalatora usunięto "demo".
Doceniam wkład pracy jaki Sonar w to włożył ale warto się zastanowić czy jest to potrzebne skoro generuje problemy.
Moim zdaniem gdyby już sam mod posiadał strukturę KOTA->DATA->[...] to wystarczałoby go wrzucać tylko do katalogu MODS.
Ja sobie poradziłem bez większych problemów - najdłużej mi zajęło dochodzenie czemu tworzą się 3 procesy blokowane przez antywirus ale jestem pewien, że sporo osób może mieć dużą zagwostkę jak to zainstalować.
Przykładowo polecenie żeby zobaczyć w instalatorze misji info. Ja to zawsze robię jeśli mod nie ma pliku tekstowego readme bo liczę na jakieś informacje tyczące się procesu instalacji, ewentualnych problemów i jak temu zapobiegać (każdy mod to ma poza tym). A tu sie okazuje, że to jakieś tam kolejne demo gdzie takich informacji nie ma. Do tego sie "wysypuje" a komputer pyta czy to już zakończona instalacja. To wprowadza spory zamęt.
Oczywiście jeśli zamierzacie grać wyłącznie w swoim gronie to nie ma potrzeby niczego zmieniać.
EDIT:
I jeszcze jedno. Tu nie chodzi o to żeby kogoś łapać na TS tylko możliwość bezprobelmowego instalowania modu wg ogólnie przyjętych standardów. A poza tym wczoraj Cię Jacku na TS nie było.
Część o dobrej woli rozumiem jako uwagę, że ja się czepiam. Otóż tak nie jest. Mody się instalują nie tak jak powinny bo zazwyczaj "moda" się wrzuca do katalogu MODS (w przypadku korzystania z JGSME) a nie tworzy w nim najpierw 2 dodatkowe podkatalogi i dopiero tam wrzuca zawartość paczki. To naprawdę nie jest oczywiste.
BTW w tej chwili mam na dysku zainstalowane 15 dużych gier z czego 11 jest z modami (mniejszymi, większymi ale też gigantycznymi). Ja uwielbiam mody i coś o instalacji wiem (nie tylko przez JSGME) więc zarzucanie mi przez sonara indolencji jest zwyczajnym buractwem z jego strony.
Ostatnio zmieniony przez pepe 18 Grudzień 2015, 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#7 Wysłany: 18 Grudzień 2015, 18:47
Panowie spokojnie. To wszytko co robimy jest w ramach naszego hobby a nie pracy. Wiec nie mozna oczekiwac cudow na kiju. Owszem mozna zwrocic uwage i porosic autora o pewne udognienia, ale nie ma co robic z tego dramatow. Jezeli ktos choc troszke modowal SH3 to sobie poradzi z instatlacja bez problemu. Jak nie to zawsze znajdzie sie pomoca dlon tu na forum czy na TS'ie.
Tes - ja nie odbieram moich uwag jako robienie dramatu - takimi komentarzami to właśnie Ty go robisz broniąc na siłę status quo. Napisałem przecież wyraźnie co jest złe bo generuje problemy. Do tego napisałem jak to można poprawić.
Dlatego naprawdę nie rozumiem waszych postów w obronie czegoś co nie działa.
Zauważ, że nie każdy modował SH III. Za to mam wrażenie, że Ty modowałeś tylko SH III skoro nie widzisz tu poroblemu.
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 18 Grudzień 2015, 19:29, w całości zmieniany 1 raz
pepe [Usunięty] Kommodore
#10 Wysłany: 19 Grudzień 2015, 00:42
Sprawdziłem ile zajmuje spakowana RAR i 7-zip KOTA z katalogu MODS już z poprawnymi ścieżkami itp. Pakowałem najwyższym stopniem kompresji i wyszło:
KOTA.rar - 874 MB - podstawowy mod spakowany RAR'em
KOTA.7z - 613 MB - podstawowy mod spakowany 7-zip'em
Nic nie trzeba instalować a jedynie wypakować zawartość we wcześniej utworzonym katalogu MODS w głównym katalogu z grą.
Oczywiście wymóg patcha 1.4 nadal jest aktualny.
Do tego dorzuciłbym jeszcze tak samo spakowane:
JSGME - aktywator modów
Candy Bag for KotA - dodatkowe dźwięki (chyba) - zalecane choć nie jest wymagane do gry
GOLD MISSIONS PACK for Knights of the Abyss mod - zbiór misji rankingowych - zalecane choć nie są wymagane do gry jeśli nie hostujesz
unlock campaign - dodatek odblokowujący kampanię - niedozwolony podczas sesji MP
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymagania:
Gra Silent hunter III w wersji polskiej/angielskiej* w wersji 1.4
Procedura instalacji:
1) uruchamiasz w katalogu głównym Silent Huntera III plik JSGME.exe -> tworzy się kat. MODS i zamykasz program
2) rozpakowujesz w MODS pobrany i spakowany plik KOTA
3) rozpakowujesz w MODS pobrany i spakowany plik Candy Bag for KotA
4) rozpakowujesz w MODS pobrany i spakowany plik GOLD MISSIONS PACK for Knights of the Abyss mod
5) uruchamiasz ponownie JSGME i aktywujesz mody w powyższej kolejności
6) włączasz grę i grasz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czy to naprawdę takie skomplikowane? W porównaniu z wpisywaniem za każdym razem innych i nieintuicyjnych ścieżek, czytaniu instrukcji, oglądaniu demo itp mozna to naprawdę zrobić łatwo szybko i przyjemnie. No i nie musisz też nic później deinstalować bo zwyczajnie wystarczy skasowanie katalogów. (Obecnie jak skasujesz katalogi bez deinstalacji to zostanie wpis w rejestrze windowsa - co nie jest dobrą sprawą zwłaszcza kiedy ponownie będziesz chciał skorzystać z instalatora).
Unlock Campaign - jest dla tych, którzy pomiędzy sesjami MP wilczych stad chcą pograć również w swoją karierę.
Pliki mam już spakowane więc mogę bez problemu udostępnić by wrzucić je do działu download
* tak naprawdę nie wiem czy wymagana jest gra w wersji takiej czy innej - wpisałem dla przykładu.
Ostatnio zmieniony przez pepe 19 Grudzień 2015, 00:52, w całości zmieniany 3 razy
Tam znajduje się też to czyszczenie kampanii oraz ustawienia okrętów, więc jest wymagany.
No racja, zapomniałem o tym. Czyli trzeba by jeszcze dodać linijkę do instrukcji o skasowaniu misji z folderów English/German i zmienić, że Golden pack jest obowiązkowy (oczywiście nie przez instalator a jedynie wypakowanie całości w folderze MODS).
Ostatnio zmieniony przez pepe 19 Grudzień 2015, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 19 Grudzień 2015, 13:51
Jak dla mnie to sztuczne problemy robicie. Ja przejrzałem instrukcje i od szczała wszystko poszło jak trzeba a wy kombinujecie z Kota spakowanym itp. Po co się was zapytam?
Jak już to prościej będzie jak wam wyśle cały folder z katalogu mods prawda?
Olek, tylko chodzi, aby właśnie (min.) instalator KOTY poprawić... Bo jak ma w download być coś "nieintuicyjne", a "ręcznie" będziemy podsyłać intuicyjniejsze, to coś jest nie halo, nie?
A Pepe proponuje proste i skuteczne rozwiązanie. Więc dlaczego nie?
#15 Wysłany: 27 Grudzień 2015, 03:15 a jak boli pompa napisz do Don Klompa lub do Kasi z Bravo
Kolejnym problemem pewnego jakeż (cenzura) Takie są fakty panowie co po prostu wyjaśnię poniżej pomijając tematykę bólu czyjejś d....
Zbyszek - sędziwy wilk morski dał radę bez problemów z instalacją a szczur lądowy przy nim stażem na U-bootach piszczy: OSZUKALI MNIE!
Sam się oszukałeś paniuś-specjalista bo guzik wiesz:
Plik exe KOTA jest plikiem uruchamialnym o sporym stopniu kompresji a że pewnego typu (cenzura) tego nie ogarniają i nie domyślają to klikają (cenzura) ak pogięci tysiąc razy, aż im trójkrotnie uruchomiony instalator ponad 3 giga RAMU zerżarł - przez co nie ruszyło nic, co normalne.
Może i by ruszyło za godzinę, bo musiało wnętrze każdego z 3 exeków (3 x jakieś 3 giga + 3 uruchomione instalatory po 3 giga każdy - lool) wypakować do pamięci (zależy ile go jest jeszcze) co przez własny cenzura zeżarło biedusiowi cały RAM i zaczął biedaczek piszczeć, że go istalator KotA go gwałci a sam się cenzura zwykłą niecierpliwością i narwaństwem... i faka jak leci a powinien sfakać sam siebie co oczywiste ale nie ma takiej opcji to się pisze [cenzura] na forach, mając status lamucha i lansi się rysowaną błyskotliwością, kosztem czyjegoś garba - bo tak najłatwiej dla lamucha.
Sam instalator jest w formie exe. Nawet sędziwszy wiekiem sporo od nas Zybyszek nie ma z tym problemów zjego ogarnięciem, ale jak już już potrzebny totalny system antykretynowy w PS (co uważam za zbędne poza jednym przypadkiem) - to pakowanie dla takowych z własnej woli będzie rzeczą błogusią, milusią i będzie mniej pisku, że się orzeszek przeciążył bo się podstawowego tematu działania systemu plików nie ogarniało w Winsyfie - nie wspominając już o systemie plików w SH3.
Sorry chłopaki. Naprawdę szacun w Waszą stronę ale rodzi się tu pewne zapytanie?
(cenzura)
Bo się przez jego (cenzura) modów robić odechciewa. Wybaczcie zwykła szczerość ale ale mam tu długi wieloletni staż jako moder i po prostu żal panowie, że na takie jaja przymrużacie oko. Gdzież w Was stara ikra? Hm? Jakieś troll harcuje niczym mysz na forum wygryzając dziury a wy na to pozwalacie? Lol. Czy to jeszcze PolishSeamen czy Plastusiowy Pamiętnik?
Życzę Wam chłopaki szybkiego otrząśnięcia się z tego haju nim tu się zrobi totalny burdel i PS zniknie w niebycie.
Link na nowy instalator zawierający mody MODy i JS niebawem otrzyma Jacek lub Przemo.
Ty 'newbiaczku' zanim palniesz kolejną durnotę na forum (cenzura) - zakładając kolejny totalnie śmieszny dla większości z nas - nawet Olka - wątek
Może ta woda z lodem pomoże ale szczerze w to nie wierzę i żebym to ja był w tym przekonaniu sam
Jakoś nikt nie miał nigdy problemów a tu cud. Zakładając ten temat wyszło że dolna belka poziomu IQ powinna zjechać dziecko o jakieś 500.
(cenzura)
Pozdrawiam starą gwardię + Olka
To be discontinued form my side.. and over and out...
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 27 Grudzień 2015, 10:05, w całości zmieniany 2 razy
pepe [Usunięty] Kommodore
#16 Wysłany: 27 Grudzień 2015, 05:09
Sonar <wymoderowano>zanim zaczniesz znów wypisywać bzdury to moze ochłoniesz i spróbujesz na "chłodno" przeczytać i zainstalować to wszystko o czym pisałem wyżej. I nie wymyślaj sobie głodnych historyjek jak to komuś RAM zżarło (104+104+104 KB to nawet nie 1% mojego RAM'u) albo komp się zamulił albo, że uruchomiłem exe 3 razy <wymoderowano>. Gdybyś przeczytał uważnie to byś wiedział, że znów wyobraźnie spłatała Ci figla.
Co do instalowania przez Zbyszka, Olka i sporą część innych osób z PS - tutaj znów sie mylisz. Zbyszek nie instalował nowej wersji bo ciągle ma starą. Olek to samo, a kiedy instalował to nic nie czytał bo pamiętał jak się to robi. PAMIĘTAŁ - to słowo kluczowe bo instalator ma domyślnie wpisane niewłaściwe ścieżki. Widziałeś kiedyś "panie ekspercie" żeby mody były dodawane nie do roota tylko dodatkowych sztucznie stworzonych podkatalogów? Na kilkadziesiąt modów jakie mam obecnie zainstalowane w kilkunastu grach jedynie KOTA ma tak wpisane ścieżki.
<wymoderowano>
Pepe, rozumiem emocje po przeczytaniu poprzedniego posta, ale nie będę tolerował wyzwisk z każdej strony.
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 27 Grudzień 2015, 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#17 Wysłany: 27 Grudzień 2015, 10:37
Ehh, zaraz zobaczę czy to takie trudne. Jestem po formacie, KOTy nie mam, jak wiecie sklerozę mam i zupełnie nie pamiętam kiedy i jak to instalowałem.
EDIT: Żaden problem. Zainstalowałem wszystko i działa. Jednak mam kilka zastrzeżeń:
-Naprawdę ładnie wygląda ikonka KOTA ale żeby instalator umieszczał skrót na pulpicie do samej ikonki? Ja tam sądziłem, że skróty się robi do aplikacji
-Instalator paczki misji. Jeden mało istotny błąd, ale jednak jest: wyłączenie muzyki w launcherze nie powoduje wyłączenia muzyki przy instalacji.
Dobra, a teraz: królestwo za informację, na którym pendrivie ja podziałem pliki gracza 5, OpenVPN i basiora I mogę grać
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 27 Grudzień 2015, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Kanaron. Pytanie. Robiłeś zgodnie z instrukcją z pakietu misji? I KOTĘ instalowałeś z pamięci?
Bo najlepsze, że te wyzwiska, co tu się pojawiły, idą o DROBIAZG!
Aby instalator KOTA instalował pliki do głównego katalogu z grą i nie wymagał instalowania do folderu DATA (to podstawa, bo na niej jest błąd w opisie instalacji misji, gdzie mówi coś o aktywowaniu KOTY. A to jest przy instalowaniu przez JSMGE, a KOTA nie instaluje się przez JSMGE).
Więc to drobiazgi do poprawienia. I moim zdaniem jakby je poprawić, to 80% sporu tutaj by się poprawiło.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#19 Wysłany: 27 Grudzień 2015, 12:50
"Gdy wszystko inne zawodzi- sięgnij po instrukcję". I ja tak robię Ja tam nawet instrukcji nie widziałem A co do JSMGE: jak mam 3 kopie SH3 to nie chcę nic modować z możliwością cofnięcia (wyjątek: GWX).
A konieczność wskazania folderu data. No przyznaję, że gdybym nie spojrzał na domyślną ścieżkę tobym to zainstalował do folderu głównego (tak jak w przypadku dosłownie każdej paczki modów jaką instalowałem kiedykolwiek, a do WoT'a instalowałem tego sporo). Ale mam taki nawyk, że czasem patrzę na ścieżkę.
Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 2413 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 27 Grudzień 2015, 13:55
A wy znowu ten sam problem. Skoro da się zainstalować to znaczy że działa, a jak znaczy że działa to nie ma problemu. Do katalogu data i tak zainstaluje każda ogarnięta osoba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum