Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 7 Sierpień 2016, 10:16 Uwagi ogólne
SterowanieJuż było
Nie jestem pewien czy WSAD to dobry pomysł - gra się wtedy dość arkadowo.
Przy obecnym modelu proponowałbym telegraf na wzór SH3, z mołżiwością kontroli poprzez WSAD.
A, jest R/F - ok, mimo wszystko telegraf jest czytelniejszy.
Zoom Ten widok tylko do testów, potem nie będzie widoku zewnętrznego i nie będzie problemu
Widok z zewnątrz dość wolno działa. Może zwiększyć skalę w zalezności od oddalenia okrętu?
Tj. im dalej okręt tym zoom jest większy.
Przeszkadzało mi to, że nie można po maksymanym zbliżeniu od razu wejść na celownik artyleryski.
Celowanie + range fingerZROBIONE
Brak informacji w którą stronę patrzymy (kompasu) - wydaje się że położenie względem okrętu byłoby OK. (dziób na namiar 0)
Range finger powinien miec większy zoom, aby precycyjniej określić odległość (IMHO).
Sam pomysł LKM/PKM jest ok.
Brak systemu kolizji?POCZĄTKOWY SYSTEM ZROBIONY
Próbnie przywaliłem w okręt - bez efektu jakiegokolwiek (w tym dźwiękowego).
Dźwięk
Słyszę strzelanie i wodę - jest OK, ale nie ma dźwięku silnika?
UszkodzeniaPOCZĄTKOWY SYSTEM ZROBIONY
can repair + kaput - opis wygląda mało profesjonalnie.
kolory: sugeruję zgodnie z aktualnym trendem w grach:
skala od zielonego po żółty - uszkodzenia (obniżona funkcjonalność)
czerwony - poważne uszkodzenia (wymaga naprawy)
czarny - zniszczony
Kontrola ogniaPPM
W czasie wybierania klawiszy funkcyjnych obraz na podglądzie nie powinien się ruszać.
Gdy naciskam FIRE widok z centrali ucieka (wraz z ruchem myszy) - nie wiem gdzie strzelam.
InformacjaTUTORIAL GOTOWY
Nie wiem po co są te klawisze 1 / 2 / 3 / AC / < / << / SHIFT / LOCK w centrali artylerysjkiej.
Brakuje takirego opisu, może tez pod ESC, dla tego okna specjalnie?
Światła nawigacyjne
W dzień się też palą?
Na dziobie i na rufie tez chyba powinny być (jeśli już).
Tutorial
Nie udało mi się ani zalokować celu, ani strzelić. Wydaje się to mało intuicyjne.
Proponuję misje:
- strzelanie do samotnego / stojącego statku JAKO TUTORIAL
- strzelanie do manewrującego celu
- pojedynek 1:1 W OBECNEJ "TEST ZONE"
- misja którą mamy (grupa vs. grupa)
KlawiszologiaZROBIONE
Może tymczasowo wrzucić pod ESC?
Niby mało skomplikowana, ale brakowało.
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 9 Sierpień 2016, 15:58, w całości zmieniany 7 razy
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#3 Wysłany: 7 Sierpień 2016, 11:28
Cytat:
Sterowanie
Nie jestem pewien czy WSAD to dobry pomysł - gra się wtedy dość arkadowo.
Przy obecnym modelu proponowałbym telegraf na wzór SH3, z mołżiwością kontroli poprzez WSAD.
A, jest R/F - ok, mimo wszystko telegraf jest czytelniejszy.
Jest R,F,Q,E. W lewym dolnym rogu jest tekstowy "telegraf". Graficzny będzie w przyszłości.
Cytat:
Zoom
Widok z zewnątrz dość wolno działa. Może zwiększyć skalę w zalezności od oddalenia okrętu?
Tj. im dalej okręt tym zoom jest większy.
Cały system kamery będzie zmieniony. Obecny, lekko niedziałający (po dłuższym ruszaniu kamerą widok się samoczynnie oddala), ma na celu pokazanie "z zewnątrz" całości. W przyszłości planuję ustawić kamerę na mostku i w ważniejszych punktach okrętu, a z zewnętrznej zrezygnuję, bo to zbyt arkadowe.
Cytat:
Celowanie + range finger
Brak informacji w którą stronę patrzymy (kompasu) - wydaje się że położenie względem okrętu byłoby OK. (dziób na namiar 0)
Rzeczywiście zapomniałem o kompasie. W najbliższych aktualizacjach go dodam.
Cytat:
Range finger powinien miec większy zoom, aby precycyjniej określić odległość (IMHO).
Sam pomysł LKM/PKM jest ok.
Zwiększę zoom, choć i tak często po strzale będzie wymagane nałożenie poprawki na odległość. W zasadzie stale jest wymagane nakładanie poprawek.
Cytat:
Brak systemu kolizji?
Próbnie przywaliłem w okręt - bez efektu jakiegokolwiek (w tym dźwiękowego).
Dźwięk
Słyszę strzelanie i wodę - jest OK, ale nie ma dźwięku silnika?
Co do kolizji... Tak, jeszcze tego nie ma, ale mam już pomysł jak to zaimplementować, więc wkrótce zostanie to dodane.
A co do dźwięków. Z dźwiękiem u mnie jak z grafiką. Nie jestem grafikiem i nie jestem dźwiękowcem. Wszystko co na razie jest to zrobiłem sam, a gdy znajdę grafików i dźwiękowców to podmienię wszystko co zrobiłem na lepsze.
Dźwięk trafienia w wodę zrobiłem z dźwięku szumu.
Dźwięk wystrzału to bardzo profesjonalnie obrobiony (dodawałem efekty w Audacity, które ładnie brzmiały, nie znam się na tym ) dźwięk uderzenia dłonią w brzuch Z przesadnie dodanym basem, więc stąd jakość jest kiepska, mój brzuch to najwyżej kaliber 5cm, a tu działa 30,5cm
Dźwięku silnika jeszcze nie wymyśliłem jak zrobić. Ostatecznie pójdę do samochodu i nagram 1.4 DCI
Cytat:
Uszkodzenia
can repair + kaput - opis wygląda mało profesjonalnie.
kolory: sugeruję zgodnie z aktualnym trendem w grach:
skala od zielonego po żółty - uszkodzenia (obniżona funkcjonalność)
czerwony - poważne uszkodzenia (wymaga naprawy)
czarny - zniszczony
Dobrze, da się łatwo zrobić.
Cytat:
Kontrola ognia
W czasie wybierania klawiszy funkcyjnych obraz na podglądzie nie powinien się ruszać.
Gdy naciskam FIRE widok z centrali ucieka (wraz z ruchem myszy) - nie wiem gdzie strzelam.
Zapomniałem o czymś: klikając LPM na podgląd przesuwamy go, kółkiem myszy przybliżamy, PPM: zwalniamy podążanie za ruchem myszy.
Cytat:
Informacja
Nie wiem po co są te klawisze 1 / 2 / 3 / AC / < / << / SHIFT / LOCK w centrali artylerysjkiej.
Brakuje takirego opisu, może tez pod ESC, dla tego okna specjalnie?
Przygotuję osobny temat na forum odnośnie tego, ale za kilka godzin, teraz muszę jechać.
Mam w planach przygotowanie scenariuszy tutorialowych.
Cytat:
Światła nawigacyjne
W dzień się też palą?
Na dziobie i na rufie tez chyba powinny być (jeśli już).
Dałem je jako zapowiedź pór dnia. A wyłączyć i włączyć je można klawiszem "N".
Cytat:
Tutorial
Nie udało mi się ani zalokować celu, ani strzelić. Wydaje się to mało intuicyjne.
Proponuję misje:
- strzelanie do samotnego / stojącego statku
- strzelanie do manewrującego celu
- pojedynek 1:1
- misja którą mamy (grupa vs. grupa)
Klawiszologia
Może tymczasowo wrzucić pod ESC?
Niby mało skomplikowana, ale brakowało.
Wszystko to zostanie dodane, postaram się nawet dzisiaj wypuścić kolejną aktualizację.
Dziękuję za uwagi
PS: Do drugiego postu i do postu z błędami odniosę się za parę godzin, teraz naprawdę muszę wychodzić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 7 Sierpień 2016, 11:30, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 7 Sierpień 2016, 12:36
Zorientowałem się że to z makiety jak już po czasie edycji
Mimo wszystko slad torowy to 3-4 długości jednostki, przynajmniej (chociaz ten niszczyciel zostawia dużo mocniejszy slad - może to tez zależy od prędkości...)
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#8 Wysłany: 8 Sierpień 2016, 18:44
Większość stąd zrobiłem. Jeszcze tam gdzie nic na zielono nie napisałem będę robił i może dziś mi się uda, ale na razie szykuję nową wersję z tym co jest. Żebym miał co robić przed kolejnymi uwagami
PS: Misji grupa vs. grupa w wersji 0.0.2 nie będzie (była testowana). Wprowadziłem nowy, lepszy, łatwiejszy (dla mnie) spawn system, który da mi możliwość wprowadzenia w przyszłości systemu wyboru jednostki (gdy będą nowe). Muszę ten system przystosować do "obsługi" konwojów.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#9 Wysłany: 9 Sierpień 2016, 16:09
Stąd wszystko co na teraz już zrobione. Dźwięk będę dodawał gdy będzie okazja nagrać jakiś, który po pewnych modyfikacjach się nada do wykorzystania.
Skala uszkodzeń: Zielony-żółty-czerwony-czarny widywałem tylko w WT. Brak-pomarańczowy-czerwony u WG. Brak-żółty-do czerwonego w SH3. Żeby się wyróżniać dałem Zielony-ciemnozielony-pomarańczowy-ciemnoczerwony-czerwony.
System kolizji: Na razie dodałem system kolizji wyłącznie reagujący na zderzenie czołowe. Czyli my uderzymy dziobem i nabieramy przegłębienia na dziób, a okręt, w który uderzyliśmy nabiera przegłębienia w przedziale, w który uderzyliśmy.
Uderzenie burtowe (o ile będzie, bo chyba dużych uszkodzeń przy takim uderzeniu nie ma) jeszcze nie działa.
Uderzenie rufowe również jeszcze nie działa.
Jeśli po testach zostanie uznane, że dziobowe działa dobrze to dodam rufowe i pomyślimy czy jakieś jeszcze.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#10 Wysłany: 9 Sierpień 2016, 21:30
Co do skalowania screenów (na moim 3:4)
Mozna zrobic to w ten spoósb, że swój "oryginalny" obraz skalujesz na szerokość ekrany, zachowując w wysokości proporcję 16:9 (czy ile tam masz).
I teraz to co brakuje będzie czarnymi paskami z góry i dołu - cos jak czarne paski gdy oglądamy obraz kinowy w TV.
Tak to wygląda:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 9 Sierpień 2016, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum