POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uwagi ogólne
Autor Wiadomość
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #1  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 10:16   Uwagi ogólne

Sterowanie Już było
Nie jestem pewien czy WSAD to dobry pomysł - gra się wtedy dość arkadowo.
Przy obecnym modelu proponowałbym telegraf na wzór SH3, z mołżiwością kontroli poprzez WSAD.
A, jest R/F - ok, mimo wszystko telegraf jest czytelniejszy.

Zoom Ten widok tylko do testów, potem nie będzie widoku zewnętrznego i nie będzie problemu
Widok z zewnątrz dość wolno działa. Może zwiększyć skalę w zalezności od oddalenia okrętu?
Tj. im dalej okręt tym zoom jest większy.

Przeszkadzało mi to, że nie można po maksymanym zbliżeniu od razu wejść na celownik artyleryski.

Celowanie + range finger ZROBIONE
Brak informacji w którą stronę patrzymy (kompasu) - wydaje się że położenie względem okrętu byłoby OK. (dziób na namiar 0)

Range finger powinien miec większy zoom, aby precycyjniej określić odległość (IMHO).
Sam pomysł LKM/PKM jest ok.

Brak systemu kolizji? POCZĄTKOWY SYSTEM ZROBIONY
Próbnie przywaliłem w okręt - bez efektu jakiegokolwiek (w tym dźwiękowego).

Dźwięk
Słyszę strzelanie i wodę - jest OK, ale nie ma dźwięku silnika?

Uszkodzenia POCZĄTKOWY SYSTEM ZROBIONY
can repair + kaput - opis wygląda mało profesjonalnie.
kolory: sugeruję zgodnie z aktualnym trendem w grach:
skala od zielonego po żółty - uszkodzenia (obniżona funkcjonalność)
czerwony - poważne uszkodzenia (wymaga naprawy)
czarny - zniszczony

Kontrola ognia PPM
W czasie wybierania klawiszy funkcyjnych obraz na podglądzie nie powinien się ruszać.
Gdy naciskam FIRE widok z centrali ucieka (wraz z ruchem myszy) - nie wiem gdzie strzelam.

Informacja TUTORIAL GOTOWY
Nie wiem po co są te klawisze 1 / 2 / 3 / AC / < / << / SHIFT / LOCK w centrali artylerysjkiej.
Brakuje takirego opisu, może tez pod ESC, dla tego okna specjalnie?
Światła nawigacyjne
W dzień się też palą?
Na dziobie i na rufie tez chyba powinny być (jeśli już).

Tutorial
Nie udało mi się ani zalokować celu, ani strzelić. Wydaje się to mało intuicyjne.
Proponuję misje:
- strzelanie do samotnego / stojącego statku JAKO TUTORIAL
- strzelanie do manewrującego celu
- pojedynek 1:1 W OBECNEJ "TEST ZONE"
- misja którą mamy (grupa vs. grupa)

Klawiszologia ZROBIONE
Może tymczasowo wrzucić pod ESC?
Niby mało skomplikowana, ale brakowało.
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 9 Sierpień 2016, 15:58, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 10:24   

Grafika ZROBIONE

Ślad torowy zdecydowanie za krótki:


Dym zdecydowanie za gęsty, za czarny, ale tez i za krótki IMHO.
BTW. właściwie na wszystkich zdjęciach z IIWW nie widac dymu z kominów...

EDYTA
Przeniesiono do bugów
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 7 Sierpień 2016, 19:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #3  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 11:28   

Cytat:
Sterowanie
Nie jestem pewien czy WSAD to dobry pomysł - gra się wtedy dość arkadowo.
Przy obecnym modelu proponowałbym telegraf na wzór SH3, z mołżiwością kontroli poprzez WSAD.
A, jest R/F - ok, mimo wszystko telegraf jest czytelniejszy.


Jest R,F,Q,E. W lewym dolnym rogu jest tekstowy "telegraf". Graficzny będzie w przyszłości.

Cytat:
Zoom
Widok z zewnątrz dość wolno działa. Może zwiększyć skalę w zalezności od oddalenia okrętu?
Tj. im dalej okręt tym zoom jest większy.


Cały system kamery będzie zmieniony. Obecny, lekko niedziałający (po dłuższym ruszaniu kamerą widok się samoczynnie oddala), ma na celu pokazanie "z zewnątrz" całości. W przyszłości planuję ustawić kamerę na mostku i w ważniejszych punktach okrętu, a z zewnętrznej zrezygnuję, bo to zbyt arkadowe.

Cytat:
Celowanie + range finger
Brak informacji w którą stronę patrzymy (kompasu) - wydaje się że położenie względem okrętu byłoby OK. (dziób na namiar 0)


Rzeczywiście zapomniałem o kompasie. W najbliższych aktualizacjach go dodam.

Cytat:
Range finger powinien miec większy zoom, aby precycyjniej określić odległość (IMHO).
Sam pomysł LKM/PKM jest ok.


Zwiększę zoom, choć i tak często po strzale będzie wymagane nałożenie poprawki na odległość. W zasadzie stale jest wymagane nakładanie poprawek.

Cytat:
Brak systemu kolizji?
Próbnie przywaliłem w okręt - bez efektu jakiegokolwiek (w tym dźwiękowego).

Dźwięk
Słyszę strzelanie i wodę - jest OK, ale nie ma dźwięku silnika?


Co do kolizji... Tak, jeszcze tego nie ma, ale mam już pomysł jak to zaimplementować, więc wkrótce zostanie to dodane.
A co do dźwięków. Z dźwiękiem u mnie jak z grafiką. Nie jestem grafikiem i nie jestem dźwiękowcem. Wszystko co na razie jest to zrobiłem sam, a gdy znajdę grafików i dźwiękowców to podmienię wszystko co zrobiłem na lepsze.
Dźwięk trafienia w wodę zrobiłem z dźwięku szumu.
Dźwięk wystrzału to bardzo profesjonalnie obrobiony (dodawałem efekty w Audacity, które ładnie brzmiały, nie znam się na tym :] ) dźwięk uderzenia dłonią w brzuch :) Z przesadnie dodanym basem, więc stąd jakość jest kiepska, mój brzuch to najwyżej kaliber 5cm, a tu działa 30,5cm :D
Dźwięku silnika jeszcze nie wymyśliłem jak zrobić. Ostatecznie pójdę do samochodu i nagram 1.4 DCI :]

Cytat:
Uszkodzenia
can repair + kaput - opis wygląda mało profesjonalnie.
kolory: sugeruję zgodnie z aktualnym trendem w grach:
skala od zielonego po żółty - uszkodzenia (obniżona funkcjonalność)
czerwony - poważne uszkodzenia (wymaga naprawy)
czarny - zniszczony


Dobrze, da się łatwo zrobić.

Cytat:
Kontrola ognia
W czasie wybierania klawiszy funkcyjnych obraz na podglądzie nie powinien się ruszać.
Gdy naciskam FIRE widok z centrali ucieka (wraz z ruchem myszy) - nie wiem gdzie strzelam.


Zapomniałem o czymś: klikając LPM na podgląd przesuwamy go, kółkiem myszy przybliżamy, PPM: zwalniamy podążanie za ruchem myszy.

Cytat:
Informacja
Nie wiem po co są te klawisze 1 / 2 / 3 / AC / < / << / SHIFT / LOCK w centrali artylerysjkiej.
Brakuje takirego opisu, może tez pod ESC, dla tego okna specjalnie?


Przygotuję osobny temat na forum odnośnie tego, ale za kilka godzin, teraz muszę jechać.
Mam w planach przygotowanie scenariuszy tutorialowych.

Cytat:
Światła nawigacyjne
W dzień się też palą?
Na dziobie i na rufie tez chyba powinny być (jeśli już).


Dałem je jako zapowiedź pór dnia. A wyłączyć i włączyć je można klawiszem "N".

Cytat:
Tutorial
Nie udało mi się ani zalokować celu, ani strzelić. Wydaje się to mało intuicyjne.
Proponuję misje:
- strzelanie do samotnego / stojącego statku
- strzelanie do manewrującego celu
- pojedynek 1:1
- misja którą mamy (grupa vs. grupa)

Klawiszologia
Może tymczasowo wrzucić pod ESC?
Niby mało skomplikowana, ale brakowało.


Wszystko to zostanie dodane, postaram się nawet dzisiaj wypuścić kolejną aktualizację.

Dziękuję za uwagi :D

PS: Do drugiego postu i do postu z błędami odniosę się za parę godzin, teraz naprawdę muszę wychodzić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 7 Sierpień 2016, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 12:27   

PL_Andrev napisał/a:
Grafika

Ślad torowy zdecydowanie za krótki:




Tak przy okazji. To zawsze lepiej wrzucić zdjęcie z morza, niż makietę.

A jak widać z zatopienia POW to takie bywały nie aż tak długie dla cieżkich okrętów:


_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #5  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 12:36   

Zorientowałem się że to z makiety jak już po czasie edycji :)

Mimo wszystko slad torowy to 3-4 długości jednostki, przynajmniej (chociaz ten niszczyciel zostawia dużo mocniejszy slad - może to tez zależy od prędkości...)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #6  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 12:48   

Pewnie chodzi o stosunek spienionej objętości (związanej z masą okrętu) do prędkości.

I na tych zdjęciach POW i Repulse zostawiają tak 2x mniej (1,5-2 długości okrętu).
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #7  Wysłany: 7 Sierpień 2016, 14:53   

To co teraz jest w grze to jest pancernik. Na razie żaden konkretny, trochę go przedłużę na około dwie długości.
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #8  Wysłany: 8 Sierpień 2016, 18:44   

Większość stąd zrobiłem. Jeszcze tam gdzie nic na zielono nie napisałem będę robił i może dziś mi się uda, ale na razie szykuję nową wersję z tym co jest. Żebym miał co robić przed kolejnymi uwagami ;)

PS: Misji grupa vs. grupa w wersji 0.0.2 nie będzie (była testowana). Wprowadziłem nowy, lepszy, łatwiejszy (dla mnie) spawn system, który da mi możliwość wprowadzenia w przyszłości systemu wyboru jednostki (gdy będą nowe). Muszę ten system przystosować do "obsługi" konwojów.
_________________

 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #9  Wysłany: 9 Sierpień 2016, 16:09   

Stąd wszystko co na teraz już zrobione. Dźwięk będę dodawał gdy będzie okazja nagrać jakiś, który po pewnych modyfikacjach się nada do wykorzystania.

Skala uszkodzeń: Zielony-żółty-czerwony-czarny widywałem tylko w WT. Brak-pomarańczowy-czerwony u WG. Brak-żółty-do czerwonego w SH3. Żeby się wyróżniać dałem Zielony-ciemnozielony-pomarańczowy-ciemnoczerwony-czerwony.

System kolizji: Na razie dodałem system kolizji wyłącznie reagujący na zderzenie czołowe. Czyli my uderzymy dziobem i nabieramy przegłębienia na dziób, a okręt, w który uderzyliśmy nabiera przegłębienia w przedziale, w który uderzyliśmy.
Uderzenie burtowe (o ile będzie, bo chyba dużych uszkodzeń przy takim uderzeniu nie ma) jeszcze nie działa.
Uderzenie rufowe również jeszcze nie działa.
Jeśli po testach zostanie uznane, że dziobowe działa dobrze to dodam rufowe i pomyślimy czy jakieś jeszcze.
_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #10  Wysłany: 9 Sierpień 2016, 21:30   

Co do skalowania screenów (na moim 3:4)

Mozna zrobic to w ten spoósb, że swój "oryginalny" obraz skalujesz na szerokość ekrany, zachowując w wysokości proporcję 16:9 (czy ile tam masz).
I teraz to co brakuje będzie czarnymi paskami z góry i dołu - cos jak czarne paski gdy oglądamy obraz kinowy w TV.

Tak to wygląda:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 9 Sierpień 2016, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_kanaron 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4620
Skąd: Katowice

 #11  Wysłany: 9 Sierpień 2016, 21:50   

No tak, ciekawe :D
Pomyślę nad tym skalowaniem.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Mod IRAI - rozważania ogólne
dzambazin Dział ogólny do rozmów na temat SH V 3 29 Sierpień 2010, 21:32
PL_Szylol
Brak nowych postów Pare pytań technicznych i jedno ogólne
Maverik010 Pytania i odpowiedzi 3 13 Wrzesień 2009, 20:27
PL_Andrev
Brak nowych postów SH2 - ogólne porady do atakowania konwoju i ucieczki
szymon94 Pytania i odpowiedzi 2 26 Październik 2011, 23:01
PL_Marco
Brak nowych postów Instalacja modów do grania rankingowego - uwagi
Gość Dodatki, mody i modowanie 23 27 Grudzień 2015, 16:37
PL_olek0849
Brak nowych postów ''Crash Depth'', spostrzeżenia, uwagi, pytania.
''Crash Depth'' i głębokość zanurzenia w praktyce, czyli moje spokojne rejsy na -260m
GatlingPL Pytania i odpowiedzi 3 18 Czerwiec 2016, 13:07
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Czy 5ta część jest warta uwagi?
melis Pytania i odpowiedzi 4 21 Lipiec 2019, 14:46
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group