Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 10 Sierpień 2016, 16:48 Bugi w 0.0.3
MechanikaBędzie robione co kilka aktualizacji
Cytat:
Większość zmian dotyczy scenariuszy nowych oraz "Test Zone". Na scenariuszu "Fire tutorial" większość naprawionych błędów i zmian nie została jeszcze wprowadzona.
Scenariusze a tutorial działają na całkiem innej mechanice?
DymZROBIONE
Nadal dym z uszkodzeń nie reaguje na wiatr / na prędkość okrętu.
Testowano w scenariuszu 1 na 1.
AI
AI idzie na zbliżenie (7km), nie korzysta z siły całej artylerii.
Testowano w scenariuszu 1 na 1.
Efekty cząsteczkoweZROBIONE
Jest chyba jakiś bug efektów, gdyż niektóre są dobrze generowane w zaleznosci od odległości*
dym - działa dobrze
splash - działa dobrze
ślad torowy - działa odwrotnie (im dalej kamera tym ślad grubszy)
Ostatnio zmieniony przez PL_kanaron 22 Sierpień 2016, 12:17, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#2 Wysłany: 10 Sierpień 2016, 17:48
Cytat:
Scenariusze a tutorial działają na całkiem innej mechanice?
Scenariusze korzystają z nowego systemu spawnu. Jest okręt gracza jako prefab, umieszczam go na scenie, wprowadzam zmiany, poprawki, zapisuję go jako prefab i usuwam ze sceny. Potem umieszczam pusty obiekt jako spawn point i w nim pojawia się po włączeniu scenariusza okręt-prefab ze wszelkimi zmianami. Znacznie ułatwia to wprowadzanie aktualizacji: załóżmy, że mam 5 scenariuszy, w każdym 10 jednostek, ale ustawione są na stałe, czyli na scenie po prostu jest okręt i nie ma spawn pointów. No to żeby naprawić błąd z powiedzmy dymem pożaru, który nie reaguje na wiatr to muszę w każdym scenariuszu, każdy okręt osobno poprawiać. Czyli 50 razy zmieniać to samo. A punktów pożaru jest 10 na każdym okręcie... 500 razy to samo poprawiać. Tak to wyglądało zanim wprowadziłem nowy system spawnu.
Teraz biorę prefab, zmieniam w 10 punktach dym pożaru, zapisuję prefab i to wszystko, w każdym scenariuszu z nowym systemem jest ta zmiana wprowadzona.
A tutorial działa jeszcze na starym systemie, czyli umieściłem jednostki i to wszystko. A jednostki tam umieszczone są sprzed zmian z 0.0.2, czyli zawierają błędy z tamtych wersji.
Co kilka aktualizacji będę ręcznie tam zamieniał te jednostki.
Cytat:
Dym
Nadal dym z uszkodzeń nie reaguje na wiatr / na prędkość okrętu.
Testowano w scenariuszu 1 na 1.
Naprawiłem, ale zapomniałem aktywować skryptu
Cytat:
AI
AI idzie na zbliżenie (7km), nie korzysta z siły całej artylerii.
Testowano w scenariuszu 1 na 1.
AI na razie płynie tak jak ja mu na początku kazałem. Nie zmienia samemu kursu. Jeszcze nie jestem pewien jak to zaprogramować.
Cytat:
Efekty cząsteczkowe
Jest chyba jakiś bug efektów, gdyż niektóre są dobrze generowane w zaleznosci od odległości*
dym - działa dobrze
splash - działa dobrze
ślad torowy - działa odwrotnie (im dalej kamera tym ślad grubszy)
Nadal nie otrzymałem potwierdzenia czy jest to bug rozmiaru początkowego. Ciągle czekam na odpowiedź Supportu Unity.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 10 Sierpień 2016, 19:35
PL_kanaron napisał/a:
Nadal nie otrzymałem potwierdzenia czy jest to bug rozmiaru początkowego. Ciągle czekam na odpowiedź Supportu Unity.
Tak się zastanawiam czy aby to podpinać pod efekty cząsteczkowe.
Bo dym, splash to na pewno.
A ślad torowy to przecież tekstury są - czyli być może jest coś skopane z definiowaniem tekstur w zależności od odległości kamery...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 10 Sierpień 2016, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#4 Wysłany: 10 Sierpień 2016, 19:39
Wszystkie efekty cząsteczkowe to tekstury. Znaczy te co są obecnie, bo obiekty 3D też mogą być. Ale tylko ślad torowy jest renderowany względem pewnej płaszczyzny, a cała reszta przodem do kamery. Wkrótce z pewnością mi się uda to naprawić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum