POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przezroczysta woda w SH3 - czy jest to możliwe?
Autor Wiadomość
Kozak 




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 15
Skąd: Olsztyn

 #1  Wysłany: 2 Listopad 2016, 18:44   Przezroczysta woda w SH3 - czy jest to możliwe?

Ostatnio często zastanawiałem się nad tym czy udałoby się moderom stworzyć przezroczystą wodę w SH3? Już po pierwszym odpaleniu gry zacząłem się zastanawiać dlaczego jak patrzymy od dołu to woda jest "przezroczysta", czyli widzimy zarys statku przez lustro wody, a jak patrzymy od strony nieba to jest ona gęstym, nieprzezroczystym niebieskim kiślem? Przecież to lekko bez sensu. Skoro twórcom udało się uzyskać "przezroczystość" w jedną stronę, to dlaczego w drugą już nie? Na tamte czasy to chyba byłby niezły efekt graficzny. No ale trudno, oni tego nie zrobili, ale czy moderom by się to udało? Czy byłaby to już zbyt duża ingerencja w silnik gry?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 2 Listopad 2016, 19:30   

Patrząc od dołu widzimy ponad wodę.... Ale dalej nie ma już żadnej "mgły". W dół jest "mgła" (czyli zaciemnianie obrazu). Problemem jest fakt, że "mgła" pod wodą działa w poziomie. Więc przy takim wyłączeniu patrząc od góry, można by dno oglądać, czego w rzeczywistości się nie spotka. Owszem, przez to tracimy możliwość widoku okrętu na peryskopowej jako rozmyty kształt, ale tu podejrzewam, że to zbyt mocna modyfikacja silnika by była, aby "widział" pod innymi kątami. W końcu jak patrząc pionowo widać by było okręt, to dlaczego pod lekkim kątem już nie?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 2 Listopad 2016, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #3  Wysłany: 2 Listopad 2016, 21:08   

Ten parametr to mgła wolumetryczna, definiująca przeźroczystość otoczenia w zależności od odległości od obiektu na który się patrzy. Jeżeli obiekt jest dalej niż jakaś tam graniczna wielkość to obraz ma "skończony (finalny) kolor wody, a mniejsza odległość między okiem obserwatora a obiektem to wypadkowa tego koloru opisana przez stopień przeźroczystości. Jak to Finek napisał - patrząc z peryskopu na obiekt, odległość do powierzchni wody z okularu jest mała.

Dodatkowo symulowane jest pochłanianie światła, czyli wraz z głębokością zmniejsza się krańcowa odległość nieprzeźroczystości i finalny kolor toni (do czerni).

Odpowiadając na twoje pytanie: tak, to możliwe... ale wyglądało by to bardzo nierealistycznie. Woda w szklance jest przeźroczysta, ale ta sama woda w basenie ma już skończoną przeźroczystość rzędu zaledwie kilkudziesięciu metrów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier rankingowych SH3
Ranking Wakacje 2015
PL_kanaron Nasze aktualne patrole - Miniranking wakacyjny 2015 0 18 Lipiec 2015, 10:11
PL_kanaron
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Jesień 2014
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 0 14 Styczeń 2010, 18:51
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Wiosna 2014
PL_CMDR Blue R Nasze aktualne patrole - Wiosna 2014 0 31 Styczeń 2014, 19:19
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Ranking SH3 na openVPN
PL_Mirko Ogólnie o Silent Hunter III 0 9 Październik 2012, 22:32
PL_Mirko
Brak nowych postów Przyklejony: Atualna tabela rankingowa SH3
Aktualizowana co 5 patroli
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 21 Marzec 2009, 13:55
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group