POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zgodność komunikatów kampanii w GWX ze zdarzeniami w grze
Autor Wiadomość
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #1  Wysłany: 17 Styczeń 2008, 14:05   Zgodność komunikatów kampanii w GWX ze zdarzeniami w grze

Witam.
Mam pytanie do tych, którzy przechodzą już kampanie w GWX 2.0. Chodzi o to czy komunikaty, które generuje gra na podstawie pliku messages_en.txt (wiadomo gdzie) mają jakiekolwiek odzwierciedlenie w rzeczach, które dzieją się na morzu.

Chodzi o to, że kończąc spolszczanie całego GWX 2.0 wrzuciłem ten plik do analizy i okazało się, że:
1. Plik ten ma błędy (tabulacje miejscami pozamieniane na spacje, podwójne znaki @@), na szczęście część z nich nie powoduje żadnej katastrofy.
2. Występują w niektórych miejscach sprzeczności między datami w treści wiadomości, a faktyczną datą generowania tych wiadomości (np. wiadomość o zajęciu Paryża generowana jest 14 czerwca 1940, ale Radio Berlin podaje w treści - 25 czerwca)
3. Wiele wiadomości ma identyczne co do minuty daty rozpoczęcia i zakończenia ich nadawania, co jest teoretycznie możliwe, ale często jest ze sobą sprzeczne i na logikę jest to nieprawdopodobne.

No i teraz chcąc problem tych błędów rozwiązać istotna jest wiedza czy generowane przez skrypty zdarzenia mają odpowiedniki wśród tych komunikatów. Np. Jeżeli dostaniemy komunikat o niedalekim ataku na konwój lub statek, to ten konwój lub statek z komunikatu faktycznie się tam znajduje, czy też jest to bujda na resorach? (Albo, w jak dużym stopniu).

Jeżeli bujda, to będę mógł swobodnie poprawić te błędy, ale jeżeli nie, to musiałbym poszukać co się dzieje w skryptach kampanii GWX, żeby uzgodnić ich zawartość z komunikatami. Oczywiście łatwiej byłoby gdyby okazało się to pierwsze, za to w tym drugim przypadku możnaby zweryfikować i poprawić wszystkie komunikaty tak, żeby polska wersja chodziła lepiej od oryginału
(tak na marginesie - polska wersja ode mnie i tak będzie miała mniej bugów niż ang.).
Można też pokusić się o dołożenie większej ilości rzeczywistych komunikatów z okresu wojny, ale w tym celu przydałaby się jakaś w miarę pełna faktografia poszczególnych numerów U-bootów (a nawet statków i okrętów aliantów). Wtedy da się zrobić na tych komunikatach całkiem spójną kilkuletnią fabułę bitwy na Atlantyku (i nie tylko).
Jak spolszczenie już będzie gotowe, to udostępnię arkusz, w którym łatwo będzie można dodawać, poprawiać i analizować komunikaty oraz generować z całej bazy gotowy plik menu_en.txt. A jeżeli komunikaty są powiązane ze skryptami - to będzie to ciut trudniejsze. ;)

ps. Dla ciekawych - spolszczenie będzie działało jako jeden z opcjonalnych modów, tak więc w każdej chwili będzie można je sobie włączyć lub wyłączyć wracając do oryginalnej wersji językowej (z oryginalnymi bugami też).
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 17 Styczeń 2008, 17:18   

Co do komunikatów.

Zależy... Są komunikaty o fikcyjnych (w sensie gry) bitwach, jak i o prawdziwych ruchach.
Analiza może trochę zająć:
GWX 2.0: 441 grup + 5060 samotnych jednostek + 365 obiektów

Oczywiście grupy to nie tylko konwoje
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ustawienie opcji w grze na Mulitplayer
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 0 23 Wrzesień 2018, 14:05
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów błędy w grze
PL_fox6 Pytania i odpowiedzi 2 5 Maj 2009, 15:10
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Czy ktokolwiek widział w grze TO COŚ?
PL_Andrev Dział ogólny do rozmów na temat SH V 17 13 Maj 2010, 11:03
PL_Marco


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group