Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 3 Luty 2009, 12:51 Pakiet Jednostek do SH3
Mam Pytanie (a w zasadzie pytania) Kapitanowie :
1. Czy instalacja pakietu jednostek do sh3 zmienia ilość jednostek pływających, czy ma jeszcze wpływ na inne parametry gry i ustawienia?
2. Czy pakiet jednostek będzie widoczny w karierze single player?
z góry dziękuję za odpowiedz...
_________________ It's a long way to Tipperary,
It's a long way to go.
1. <włączony tryb ironii>
Jak widać po nazwie, pakiet nowych jednostek do SH3, nie dodaje nowych jednostek
<wyłączony tryb ironii>
Pakiet dodaje nowe jednostki, ale też wpływa na inne ustawienia... Ale w nieznaczny sposób, że prawdopodobnie nawet nie zostanie zauważony.
Np. Pakiet zmienia plik z nazwami jednostek, aby nowe były widoczne. Jeżeli ktoś ma angielską wersję gry, to mu przy okazji spolszczy nazwy jednostek (ale bez instalowania czcionek)
UWAGA! Pakiet nie współpracuje z innymi modami dodającymi jednostki. Tzn. jednostki z "najpóźniej instalowanego pakietu + jednostki z czystego SH3" będą widoczne pełną nazwą, jaka została nadana w najpóźniej widocznym modzie, a pozostałe będą widoczne swoim kodem. np. Okręt szpitalny, po zainstalowaniu innego modu z jednostkami zmieni nazwę na NHSL lub HSL. Ale to już spowodowane mechaniką gry, a nie błędami pakietu.
2. Będą, ale tylko jako losowo generowane statki. (czyli np. w konwojach)
Imię: Timo Hallmann Pomógł: 4 razy Wiek: 106 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 458 Skąd: Berlin
#6 Wysłany: 7 Luty 2009, 19:00
a jaki masz ustawiony realizm moze jest za duzy i zle ustawiasz albo statek poprostu zauwaza kilwter i ucieka przed torpeda z jakch strzalasz? i czy noca czy w dzień strzelałeś?
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#9 Wysłany: 7 Luty 2009, 21:50
1.Coś jest nie tak! Jak można w nocy spudłować w Statek Transportowy z odległości 1000m! Przed instalacją patcha, wszystko było ok...
2.Przejrzałem jednostki w encyklopedii. Ciekawi mnie, że wszystkie frakcje mają te olbrzymie transportowce Aha i co z jednostką HSL (taki dużyyy statek Czerwonego krzyża) czy możemy go bezkarnie zatopić i dostać za to jeszcze ładny tonaż? Będąc przy tym statku, zaobserwowałem również nową frakcję (Red Cross) Która też ma swój statek medyczny. Da się w ogóle spotkać na morzu tą frakcję? Jak będzie nastawiona i gdzie pływają jej statki?
To na koniec bardziej ogólnikowo: Czy jest możliwe spotkanie KAŻDEGO statku z encyklopedii?
aha zapomniałbym, co z alianckimi łodziami podwodnymi?
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 7 Luty 2009, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Timo Hallmann Pomógł: 4 razy Wiek: 106 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 458 Skąd: Berlin
#10 Wysłany: 7 Luty 2009, 23:26
może coś źle ustawiasz? jaki masz % realizmu może ci się zmienił i teraz gra ci automatycznie nie wysyła danych do KT czerwony krzyż jest neutralny możesz zatopić ale nie dostaniesz za niego pkt reputacji a nawet chyba odejmą ci bo to neutralna jednostka. Da się je spotkać na morzu ale rzadko pływają same po 2 jednostki lub w konwoju w środku. Jest możliwość spotkania każdego statku z encyklopedii tylko ze w rożnych częściach świta. Alianckie lodzie podwodne są ale nie atakują chyba ze w wynurzeniu są to strzelają z działek pokładowych nie strzelają z torped
Zawsze jestem zauważany, a co ciekawe, załoga nie reaguje na rozkaz zejścia na 10, 11, 12m! Po zejściu na peryskopową, schodzę tylko na 9m! i jestem doskonale widoczny! Jak sobie z tym poradzić?
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#12 Wysłany: 8 Luty 2009, 09:23
Musisz mieć jakąkolwiek prędkość - innymi słowy musisz być w ruchu. Gdy stoisz, okręt zawsze wychodzi na powierzchnię.
Włącz prędkość 1/3 do przodu i ustal głębokość ręcznie na 13-14 metrów.
Co do celowania - ja uczyłem się celować w ten sposób:
Na treningu torpedowym (tylko dla statków będących bokiem do mnie: tankowiec i ten z tyłu).
1) włączałem pomoc oficera i zapisywałem wyniki po czym go wyłączam
2) próbuję sam ustalić parametry celu (torpeda T1, prędkość szybka)
3) Obserwuję na zewnętrznym po śladzie torpedy gdzie leci
4) Powtarzam cały manewr w razie niepowodzenia
Na rejsach bojowych:
1) Włączam podgląd zewnętrzny
2) Biorę tylko T1 (parowe)
3) Przy "gotowym do ataku" zapisuję grę
4) I punkty 2-4 jak w treningu.
Częstym błędem jaki popełniałem było:
- kąt AoB (wpisywałem np. zamiast lewa to prawa burta)
- zatwierdzenie danych do kalkulatorach (w połowie przypadków zapominam "załadować" tych danych klikając na ptaszka - musi się zmienić kąt na żyroskopie i to w kierunku w którym porusza się statek czyli:
020....<-statek....040
jeśli kąt żyro zmieni ci się na np. 055 to podałeś złą burtę statku
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 8 Luty 2009, 10:30
dzięki za radę, choć z torpedami to nie wychodzi mi za dobrze, na ale już raz trafiłem w karierze (źle ustaliłem głębokość - bo nie wiem na jaką głębokość stosować na dany statek...lepiej głębiej czy płyciej?), niestety był to jakiś niezatapialny 2000tonowiec i musiałem poprawić z działa.
Trafiłem także w misji pojedynczej (misja Bismarck) Z bliska, modelem IID wpakowałem jednemu pancernikowi 3 torpedy i zatonął, a od razu po przeładowaniu torpedy, bez większych nadziei na sukces wystrzeliłem w drugi pancernik... i ku mojemu zaskoczeniu zatonął! Rzecz niemożliwa nawet w SH4!!! Rozumiem, że trafiłem w czuły punkt, ale pancerniki były konstruowane tak by opierać się wielu torpedą, najlepszym przykładem jest wojna na Pacyfiku, gdzie pancerniki wytrzymywały eksplozje nawet kilkunastu torped! Dodam, że były to najprostrze torpedy
Rzecz niemożliwa nawet w SH4!!! Rozumiem, że trafiłem w czuły punkt, ale pancerniki były konstruowane tak by opierać się wielu torpedą, najlepszym przykładem jest wojna na Pacyfiku, gdzie pancerniki wytrzymywały eksplozje nawet kilkunastu torped! Dodam, że były to najprostrze torpedy
Hihi... A Titanic byl niezatapialny a wystarczyla jedna gora lodowa ;P
A tak bardziej na powaznie - to w SH3 zatapiamy jednostki poprzez zredukowanie "punktow struktury" do 0, poprzez zalanie statku lub poprzez jakies krytyczne uszkodzenia. Zdarzalo mi sie np wpakowac i 5 torped w okret klasy Revenge a ten dalej plynal (oryginalny HMS Royal Oak zostal zatopiony przez 3 (4) torpedy)... Zgaduje wiec, ze jednak musiales trafic w cos krytycznego... Lub uzywasz Mk48 ADCAP ;P
2.Przejrzałem jednostki w encyklopedii. Ciekawi mnie, że wszystkie frakcje mają te olbrzymie transportowce Aha i co z jednostką HSL (taki dużyyy statek Czerwonego krzyża) czy możemy go bezkarnie zatopić i dostać za to jeszcze ładny tonaż? Będąc przy tym statku, zaobserwowałem również nową frakcję (Red Cross) Która też ma swój statek medyczny. Da się w ogóle spotkać na morzu tą frakcję? Jak będzie nastawiona i gdzie pływają jej statki?
To na koniec bardziej ogólnikowo: Czy jest możliwe spotkanie KAŻDEGO statku z encyklopedii?
aha zapomniałbym, co z alianckimi łodziami podwodnymi?
Po kolei.
Ja wstawiałem wszystkim nacjom te statki. Chodziło o to, aby z edytora mieć do nich łatwiejszy dostęp. Np. chcę wstawić szwedzki duży frachtowiec. Jeżeli go nie ma w "dokach" Szwecji, musiałbym to robić tak:
Wstawiam brytyjski statek, otwieram misję notatnikiem i zmieniam narodowość, NIE MOGĘ z poziomu edytora zmieniać NIC w grupie, do której należy. Więc dodałem do wszystkich grup, aby łatwiej nimi operować. Bo gra nie wyrzuca błędu, gdy otworzy się "zmodyfikowaną" misję, że nie ma jakiś danych. Bo pakiet powstawał z myślą o multiplayer. Jednostki pochodzą z Subsimu oraz moda GWX. Jeżeli grasz w kampanię to osobiście polecę ci tego ostatniego moda. Wtedy spotkasz na morzu w kampanii więcej jednostek i o większej różnorodności... Choć AI też jest podkręcone.
Okręt szpitalny. Teoretycznie jest neutralny. Nie wolno ich zatapiać. Aczkolwiek SH3 to gra. Jeżeli będzie płynął tylko pod krzyżami, to jest neutralny, a jak ma jeszcze flagę wroga, to dla gry to wróg. Taka mechanika gry. A w kampanii może Czerwony Krzyż (zawsze neutralni) pojawić się jako losowo generowany statek
Statki z encyklopedii można spotkać jako losowo generowane. A więc np. w konwojach, czy samotne statki. Ale okrętów podwodnych gra nie doda.
Co do tego 2000 BRT niezatapialnego. A ile dałeś mu czasu na zatonięcie? Pamiętaj, że w grze czasami statki toną godzinę (a po zainstalowaniu niektórych modów, nawet kilka godzin). Czasami okazuje się, że statek ci ucieka... aby po 10 minutach zatonąć.
Ps. Co do pancerników. Nie udało ci się zatopić w SH4 od 3 torped? Widać, nie strzelałeś tam, gdzie powinieneś. Mi raz się tak udało.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#17 Wysłany: 8 Luty 2009, 13:50
SH4 ma mało wspólnego z symulatorem w porównaniu do SH3. Ten Mod GWX, skąd go mogę ściągnąć i co nowego wnosi do rozgrywki?
No właśnie te statki toną wolno, ale ja się szybko denerwuję, bo nigdy nie wiadomo, czy utonie czy nie! Szczególnie gdy go obserwuję, on jest do połowy zatopiony i odpływa sobie spokojnie
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#19 Wysłany: 8 Luty 2009, 16:51
fox6 napisał/a:
1.Coś jest nie tak! Jak można w nocy spudłować w Statek Transportowy z odległości 1000m! Przed instalacją patcha, wszystko było ok...
Nie bardzo wiem jakiego patcha instalowałeś, ale jeżeli nie masz współcześnie sprzedawanej wersji, która jest zawsze 1.4, to musisz grę spatchować do 1.4. Polska wersja premierowa była w 1.2, więc trzeba ją spatchować za pomocą EMEA 1.4 DVD. Jeżeli masz oryginalną brytyjską lub amerykańską, to trzeba szukać odpowiedniego dla tej wersji patcha. Zwykle wersje amerykańskie mają nieco inne patche niż wersje europejskie. Mimo, że to jest ten sam patch.
Jeżeli masz pirata, to masz problem bo trzeba zgadywać jaka to wersja, a potem jeszcze szukać ****** do konkretnej wersji po patchowaniu.
W każdym razie najpierw musisz uzyskać całkowicie poprawnie działającą wersję 1.4, w której nie ma żadnych baboli.
fox6 napisał/a:
2.Przejrzałem jednostki w encyklopedii. Ciekawi mnie, że wszystkie frakcje mają te olbrzymie transportowce Aha i co z jednostką HSL (taki dużyyy statek Czerwonego krzyża) czy możemy go bezkarnie zatopić i dostać za to jeszcze ładny tonaż? Będąc przy tym statku, zaobserwowałem również nową frakcję (Red Cross) Która też ma swój statek medyczny.
Jeżeli na jakiejś jednostce pojawia Ci się wewnętrzny kod zamiast nazwy, to znaczy, że jakimś modem zwaliłeś sobie grę. Tu nie ma wątpliwości czy może nie - na pewno zwaliłeś przez zmiksowanie modów, albo mod jest skopany.
Konkretnie jest tak kiedy w katalogu data\sea pojawi się katalog konkretnej jednostki, w którego pliku .cfg o nazwie takiej jak katalog jednostki istnieje kod nieobecny na liście jednostek w pliku EnglishNames.cfg. Ewentualnie ten ostatnik plik został skasowany.
A co do trafiania to napisz najpierw czy do celowania używasz automatu, czy oficera uzbrojenia czy robisz nastawy ręcznie. Brak trafienia jest w tym ostatnim przypadku zupełnie normalne, a w poprzednich każdy patch poprawia jakieś błędy - na przykład stuprocentowej celności z dowolnego kąta (nawet w trybie auto można spudłować jak robi się atak pod złym kątem i jest to normalne).
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 8 Luty 2009, 17:03
Wstyd się przyznać, ale dopiero uczę się na manualu, do tej pory stawiałem na automat
Patch nie był zwalony, tylko zwiększyło się AI jednostek i zauważają powierzchniowe torpedy, już nie mam tego problemu.
Mam piękną angielską wersję z dnia premiery - mam część rodziny w Anglii. Przyczyną braku nazw jednostek, jest to, że ręcznie spolszczyłem grę!!! Dokładnie chodzi tu (chyba) o plik English Names z folderu Sea. Jeżeli ma ktoś polską wersję gry to prosze mi wysłać ten pliczek.
mój mail: gother333@gmail.com
Proszę mnie wcześniej powiadomić na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum