Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 2 Listopad 2016, 18:44 Przezroczysta woda w SH3 - czy jest to możliwe?
Ostatnio często zastanawiałem się nad tym czy udałoby się moderom stworzyć przezroczystą wodę w SH3? Już po pierwszym odpaleniu gry zacząłem się zastanawiać dlaczego jak patrzymy od dołu to woda jest "przezroczysta", czyli widzimy zarys statku przez lustro wody, a jak patrzymy od strony nieba to jest ona gęstym, nieprzezroczystym niebieskim kiślem? Przecież to lekko bez sensu. Skoro twórcom udało się uzyskać "przezroczystość" w jedną stronę, to dlaczego w drugą już nie? Na tamte czasy to chyba byłby niezły efekt graficzny. No ale trudno, oni tego nie zrobili, ale czy moderom by się to udało? Czy byłaby to już zbyt duża ingerencja w silnik gry?
Patrząc od dołu widzimy ponad wodę.... Ale dalej nie ma już żadnej "mgły". W dół jest "mgła" (czyli zaciemnianie obrazu). Problemem jest fakt, że "mgła" pod wodą działa w poziomie. Więc przy takim wyłączeniu patrząc od góry, można by dno oglądać, czego w rzeczywistości się nie spotka. Owszem, przez to tracimy możliwość widoku okrętu na peryskopowej jako rozmyty kształt, ale tu podejrzewam, że to zbyt mocna modyfikacja silnika by była, aby "widział" pod innymi kątami. W końcu jak patrząc pionowo widać by było okręt, to dlaczego pod lekkim kątem już nie?
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 2 Listopad 2016, 21:08
Ten parametr to mgła wolumetryczna, definiująca przeźroczystość otoczenia w zależności od odległości od obiektu na który się patrzy. Jeżeli obiekt jest dalej niż jakaś tam graniczna wielkość to obraz ma "skończony (finalny) kolor wody, a mniejsza odległość między okiem obserwatora a obiektem to wypadkowa tego koloru opisana przez stopień przeźroczystości. Jak to Finek napisał - patrząc z peryskopu na obiekt, odległość do powierzchni wody z okularu jest mała.
Dodatkowo symulowane jest pochłanianie światła, czyli wraz z głębokością zmniejsza się krańcowa odległość nieprzeźroczystości i finalny kolor toni (do czerni).
Odpowiadając na twoje pytanie: tak, to możliwe... ale wyglądało by to bardzo nierealistycznie. Woda w szklance jest przeźroczysta, ale ta sama woda w basenie ma już skończoną przeźroczystość rzędu zaledwie kilkudziesięciu metrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum