POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Moje odczucia po grze w SH IV
Autor Wiadomość
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #121  Wysłany: 20 Styczeń 2017, 08:32   

No właśnie miałem wrażenie, jakby DD po ping'u na niego, nagle zaczął wykonywać nawrót - używałem zewnętrznej kamery. Piszą po różnych forach, że tak to działa, ale pewności nikt nie ma. Podobnie jest ze sprawdzaniem głębokości - w instrukcji jest napisane, by być ostrożnym z używaniem tego w obecności DD, ale szczerze nie wydaje się mi.
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #122  Wysłany: 20 Styczeń 2017, 14:11   

Z sondowaniem głębiny też odnoszę wrażenie, że to nie jest wykrywane.
Niemniej dla samego klimatu bym tego nie używał :)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
melis 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Dariusz
Ulubiona Gra: Panzer General I, Panzer Corps, SH3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 276
Skąd: Gdańsk

 #123  Wysłany: 21 Styczeń 2017, 07:44   

No i eureka! Wszystkie dźwięki i ich głośność, edytuje się w Silent 3ditor. Plik sh.sdl w folderze sound, ma zapisane wszelkie parametry. W końcu wewnątrz stacji hydro, może być bardziej realniej. Tyczy się to także GWX, którego odrzuciłem ze względu właśnie na kompletną ciszę w stacji hydro.
Ostatnio zmieniony przez melis 21 Styczeń 2017, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Johann 




Kraj:
poland

Imię: Johann
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 11
Skąd: U-96

 #124  Wysłany: 21 Październik 2017, 15:51   

Pozwolę sobie napisać swoją opinię na temat SH IV. Pewnie powtórzę wszystko to, co już do tej pory napisano, ale niech do statystyki się przyda.

Gra jest bardzo denerwująca i stanowi raczej regres w stosunku do części trzeciej. Dlaczego nie można spytać wachty, gdzie dostrzegli samolot lub statek? W trójce pytałem, a oni odpowiadali. Tu tego nie ma. Nie można spytać o zasięg okrętu przy danej prędkości, a samu ciężko tę wartość oszacować.
Ale najgorzej jest przy strzelaniu do samolotów. Gdy cel jest na trawersie, nie mogę do niego strzelać, bo mi mój własny okręt widok zasłania. Tzn. linia strzału jest czysta, ale kamera jest trochę za bardzo z tyłu i burta znajduje się między kamerą a celem. Tak więc strzelać można tylko przy niektórych kątach.
Ponadto, udziwniono system strzelania torpedami. W trójce, gdy cel był łatwy, strzelałem "na oko". W SH IV jest to bardzo trudne, trzeba sporo się naklikać, a i tak są problemy. Nie można swobodnie nastawić odległości, albo ja nie ogarniam tego pokrętła. Czasem torpeda leci w zupełnie innym kierunku niż kazałem, bo zapomniałem o jednym z wielu kliknięć, których sensu nie rozumiem. W SH III strzelanie rozwiązane było znacznie lepiej.

Sporo rzeczy poprawiło się. System wachtowy bardzo poprawił rozgrywkę. Jest wiele innych plusów, jak grafika, lecz to, co najważniejsze, zostało spartaczone.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #125  Wysłany: 21 Październik 2017, 17:24   

Spróbuj zainstalować jeden z megamodów, a gra nabierze miodności. Ja mimo wszystko lubię wracać do tej gry.

Polecam Trigger Maru Overhaul + Run Silent Run Deep

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #126  Wysłany: 21 Październik 2017, 23:07   

Cytat:
Nie można swobodnie nastawić odległości, albo ja nie ogarniam tego pokrętła. Czasem torpeda leci w zupełnie innym kierunku niż kazałem, bo zapomniałem o jednym z wielu kliknięć, których sensu nie rozumiem. W SH III strzelanie rozwiązane było znacznie lepiej.


I tak i nie...
W rzeczywistości kapitan/oficer przekazywał namiar, gdy uznał, a nie było to automatycznie... w SH3... to się robi aż za bardzo automatycznie.. Wystarczy przekręcić peryskop i już masz inny kąt. Moim zdaniem w SH4 jest to właśnie zrobione lepiej, zwłaszcza, jeżeli idzie o modyfikację zmierzonych odległości, prędkości, kątów. W SH3 aby np. ciut bardziej zwiększyć prędkość ponad pomiar, trzeba opuścić ekran peryskopu, wejść na zegary, odblokować zegary, zmienić, zablokować zegary, wrócić na peryskop (to ostatnie opcjonalnie). Tu można to załatwić z peryskopu.
No, tylko trzeba tych zegarów się nauczyć. Wtedy okazuje się, że nie są takie straszne, a nawet potrafią być lepsze.

W SH3 natomiast łatwiej zrobić "snapshot".. przy czym nie wiem, czy taka opcja w ogólne występowała... aby wysłać konkretną wartość do torpedy, a nie "to co wyszło" Chyba, że oficer kręcił "namiarem", aż na wyniku wyszedł odpowiedni kąt (jak tu się obraca peryskop, aby kąt żyroskopu był właściwy)



Cytat:
Nie można spytać o zasięg okrętu przy danej prędkości, a samu ciężko tę wartość oszacować.


Mogę się mylić, ale kojarzę tą opcję w SH4... Choć zainstalowałem teraz sobie czystą wersję i tego nie ma... Ale chyba ten mod, co poleca Jacek (Trigger Maru Overhaul) dodaje tą opcję (ja z nim grywam i dobrze się grywa)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Ustawienie opcji w grze na Mulitplayer
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 0 23 Wrzesień 2018, 14:05
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Opublikowane filmy SH V
dostępne także w jakości HD
PL_Andrev Dział ogólny do rozmów na temat SH V 7 1 Marzec 2010, 23:15
PL_Andrev
Brak nowych postów Przyklejony: Hostuje SH III
PL_Marco Obecny ranking 3 21 Październik 2011, 05:44
ORP Sęp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: TABELA RANKINGOWA SH II
PL_Lisiu Nasze aktualne patrole 0 10 Wrzesień 2008, 13:08
PL_Lisiu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: TABELA RANKINGOWA SH III
PL_Lisiu Wykaz patroli 0 7 Wrzesień 2008, 20:29
PL_Lisiu
Brak nowych postów Przyklejony: Zakoczenie rankingu SH III
PL_Marco Wykaz Patroli 9 5 Styczeń 2011, 21:31
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: KOLEJNOŚĆ INSTALOWANIA MISJI i DODATKÓW DO SH II/DC
PL_HUBAL Pytania i odpowiedzi 0 7 Marzec 2009, 14:51
PL_HUBAL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group